FIA upraví měření tlaku, s okamžitou platností

Charlie Whiting oznámil týmům, že se mění způsob měření tlaku pneumatik a to už počínaje dnešními tréninky v Rakousku.
FIA upraví měření tlaku, s okamžitou platností

S tlaky pneumatik je v poslední době problém. Jezdci si stěžují, že Pirelli stanovuje příliš vysoké minimální tlaky. Některé týmy pak našly zřejmě způsoby, jak po startu závodu tlak v pneumatikách snížit a to možná více než o 1 PSI.

Mercedes prý některé části vozu před startem zahřívá a vyšší teplota samozřejmě zvyšuje i tlak pneumatik. Z hlediska měření tlaku tak je vše v pořádku, ale po startu se tlak sníží a tím může tým získat výhodu – vyšší přilnavost vede k rychlejšímu času ale také k nižšímu opotřebení. Čím vyšší je teplota a čím vyšší je minimální tlak, tím vyšší je také výhoda.

Ferrari se na to snažilo podle Auto Motor und Sport reagovat, ale bylo v tomto ohledu značně pozadu. Mechanici pouze pobíhali okolo vozu s něčím, co připomínalo fén.

Výhodě Mercedesu ale zřejmě odzvonilo. FIA totiž bude nově tlak měřit ještě před nasazením kola na vůz.

Foto: Pirelli

Další článek: Ferrari využilo další žeton

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10