FIA: Titanové pásy jsou to kvůli bezpečnosti a ne jiskrám

Komise F1 začala nedávno konat ve jménu lepší show. Od příštího roku se dočkáme nejen pevných startů po safety caru ale vozy by měly také jiskřit. Charlie Whiting ale říká, že všechno je trochu jinak.
FIA: Titanové pásy jsou to kvůli bezpečnosti a ne jiskrám

Během Velké ceny Rakouska mělo několik vozů na kluzné desce titanové pásy, které mají způsobit jiskření a zlepšit tak show. 

Podle Whitinga má ale zavedení titanových pásů od příštího roku jiné důvody a jiskry jsou jen jedním z nich.

„Pro vysvětlení: deska je dlouhý kus dřeva, kluzné bloky jsou kousky kovu uvnitř desky. Dříve se dělaly z těžkého kovu, který je odolný proti opotřebení. Kluzné bloky byly umisťovány na ta místa v desce, kde se měří její výška. Desky mohou být nominálně 10 mm široké ale ne méně než 9 mm.“

Podle Whitinga je ale kov velmi těžký a když se odlomí, může být nebezpečný a někoho trefit. Už dříve došlo kvůli nim ke dvěma defektům ve Spa. 

Nasazení titanových kluzných bloků tak bude mít tři důsledky: titan je asi 3x méně hmotný, takže pokud se kluzný blok odlomí, nebude tak nebezpečný. Druhým důvodem je, že se opotřebovávají 2-2,5x rychleji, takže týmy budou muset jezdit s větší světlou výškou. Třetím důsledkem pak budou vzpomínané jiskry.

Foto: Pirelli 

Diskuze (5) Další článek: Renault přiznal, že s vývojem motoru začal pozdě
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10