FIA: Titanové pásy jsou to kvůli bezpečnosti a ne jiskrám

Komise F1 začala nedávno konat ve jménu lepší show. Od příštího roku se dočkáme nejen pevných startů po safety caru ale vozy by měly také jiskřit. Charlie Whiting ale říká, že všechno je trochu jinak.
FIA: Titanové pásy jsou to kvůli bezpečnosti a ne jiskrám

Během Velké ceny Rakouska mělo několik vozů na kluzné desce titanové pásy, které mají způsobit jiskření a zlepšit tak show. 

Podle Whitinga má ale zavedení titanových pásů od příštího roku jiné důvody a jiskry jsou jen jedním z nich.

„Pro vysvětlení: deska je dlouhý kus dřeva, kluzné bloky jsou kousky kovu uvnitř desky. Dříve se dělaly z těžkého kovu, který je odolný proti opotřebení. Kluzné bloky byly umisťovány na ta místa v desce, kde se měří její výška. Desky mohou být nominálně 10 mm široké ale ne méně než 9 mm.“

Podle Whitinga je ale kov velmi těžký a když se odlomí, může být nebezpečný a někoho trefit. Už dříve došlo kvůli nim ke dvěma defektům ve Spa. 

Nasazení titanových kluzných bloků tak bude mít tři důsledky: titan je asi 3x méně hmotný, takže pokud se kluzný blok odlomí, nebude tak nebezpečný. Druhým důvodem je, že se opotřebovávají 2-2,5x rychleji, takže týmy budou muset jezdit s větší světlou výškou. Třetím důsledkem pak budou vzpomínané jiskry.

Foto: Pirelli 

Diskuze (5) Další článek: Renault přiznal, že s vývojem motoru začal pozdě
13:34 | Ferrari bude mít v Suzuce 10 sad superměkkých pneumatik. odkaz
24. září | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10