Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Vůz začal po nárazu hořet. Grosjean se z něj dostal sám. Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Vůz začal po nárazu hořet. Grosjean se z něj dostal sám. Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
Vůz začal po nárazu hořet. Grosjean se z něj dostal sám. Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
12
Fotogalerie

FIA strávila den u Haasu. Začalo vyšetřování Grosjeanovy nehody

FIA začala vyšetřovat nehodu Romaina Grosjeana. Na závěry si musíme počkat.

Už nyní víme, že Grosjeanův vůz narazil do bariéry rychlostí 221 km/h a přetížení dosáhlo v maximu 53 G. Vyšetřování odhalí další podrobnosti a také zřejmě doporučí oblasti, ve kterých by měla FIA přijat opatření.

Předpokládá se, že závěry vyšetřování budou uveřejněny ve druhé polovině ledna.

FIA uvedla, že se bude zabývat všemi aspekty nehody – šasi, svatozáří, osobním bezpečnostním vybavením Grosjeana (HANS, helma, overal), bariérou i reakcí traťových maršálů a lékaře FIA.

Na vyšetřování se budou podílet různé části FIA, F1, Haas a také Asociace jezdců grand prix (GPDA), jejímž je Grosjean shodou okolností šéfem.

Pro vyšetřování jsou k dispozici fotografie, trosky vozu, záznamy z různých kamer a samozřejmě telemetrie. Jezdec má přímo ve sluchátku v uchu zabudovaný senzor, který měří síly, jimž musel při nehodě čelit. Poměrně čerstvou novinkou je pak kamera, která snímá jeho hlavu rychlostí 400 snímků za sekundu.

Jeden z prvních kroků vyšetřování přišel v pondělí, kdy Haas navštívil technický delegát FIA Jo Bauer a šéf bezpečnosti jezdců Nuno Costa.

„Byli tu včera, když řeknu celý den, možná to přeháním, ale nejméně šest hodin,“ řekl Steiner v úterý novinářům. „Jo Bauer a Nuno Costa, všechno kontrolovali. Podívali se na auto, můžeme si ho vzít zpět. Odvedli všechnu svou práci, ale zatím není žádný výsledek.“

„Když provedou tato vyšetřování, mohou přijít s věcmi, které lze vyvinout pro budoucnost, aby to bylo ještě bezpečnější. Pokud vím, nemají s naším autem vůbec žádné problémy, všechno bylo v souladu s předpisy.“

Doporučujeme

Články odjinud