FIA strávila den u Haasu. Začalo vyšetřování Grosjeanovy nehody

FIA začala vyšetřovat nehodu Romaina Grosjeana. Na závěry si musíme počkat.

Už nyní víme, že Grosjeanův vůz narazil do bariéry rychlostí 221 km/h a přetížení dosáhlo v maximu 53 G. Vyšetřování odhalí další podrobnosti a také zřejmě doporučí oblasti, ve kterých by měla FIA přijat opatření.

Předpokládá se, že závěry vyšetřování budou uveřejněny ve druhé polovině ledna.

Co zachránilo Grosjeanovi život?

Co zachránilo Grosjeanovi život?

FIA uvedla, že se bude zabývat všemi aspekty nehody – šasi, svatozáří, osobním bezpečnostním vybavením Grosjeana (HANS, helma, overal), bariérou i reakcí traťových maršálů a lékaře FIA.

Na vyšetřování se budou podílet různé části FIA, F1, Haas a také Asociace jezdců grand prix (GPDA), jejímž je Grosjean shodou okolností šéfem.

Historie bezpečnostních opatření ve F1: Safety car, HANS nebo svatozář

Historie bezpečnostních opatření ve F1: Safety car, HANS nebo svatozář

Pro vyšetřování jsou k dispozici fotografie, trosky vozu, záznamy z různých kamer a samozřejmě telemetrie. Jezdec má přímo ve sluchátku v uchu zabudovaný senzor, který měří síly, jimž musel při nehodě čelit. Poměrně čerstvou novinkou je pak kamera, která snímá jeho hlavu rychlostí 400 snímků za sekundu.

Jeden z prvních kroků vyšetřování přišel v pondělí, kdy Haas navštívil technický delegát FIA Jo Bauer a šéf bezpečnosti jezdců Nuno Costa.

„Byli tu včera, když řeknu celý den, možná to přeháním, ale nejméně šest hodin,“ řekl Steiner v úterý novinářům. „Jo Bauer a Nuno Costa, všechno kontrolovali. Podívali se na auto, můžeme si ho vzít zpět. Odvedli všechnu svou práci, ale zatím není žádný výsledek.“

„Když provedou tato vyšetřování, mohou přijít s věcmi, které lze vyvinout pro budoucnost, aby to bylo ještě bezpečnější. Pokud vím, nemají s naším autem vůbec žádné problémy, všechno bylo v souladu s předpisy.“

Váš názor Další článek: F1 Power Rankings: V Bahrajnu byl nejlepší Hamilton
6. prosince | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.
6. prosince | Update o Fittipaldim po včerejší nehodě ve F2. Jeho bratr Pietro Fittipaldi uvedl: Má zlomeninu na pravé patě, ale naštěstí jsou věci mnohem lepší, než jsme všichni očekávali. Děkuji FIA, týmu a veškerému lékařskému personálu zde v Saúdské Arábii.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00