FIA: Start bude od Spa pod kontrolou jezdce

FIA schválila změny, které vstoupí v platnost počínaje Grand Prix Belgie ve Spa.
FIA: Start bude od Spa pod kontrolou jezdce

Strategická skupina před Silverstonem nastínila nový směr, kterým by se měla F1 ubírat. Cílem je ztížit řízení monopostu a dát jezdcům větší prostor. Jezdci jsou totiž zavalení informacemi a také mají řadu pomůcek – třeba při startu. Nyní došlo ke schválení prvních změn.

FIA nemusela příliš zasahovat do pravidel. V nich totiž už dnes najdeme známou větu, že: „Jezdec musí řídit vůz sám a bez pomoci“ (článek 20.1), která nabízí značnou flexibilitu výkladu.

Tento článek bude nyní podle Motorsport.com vymáhán poněkud přísněji a vše samozřejmě doplní technická směrnice TD / 017-15, která se věnuje startovním procedurám.

Bod záběru spojky se nebude smět měnit od chvíle, kdy jezdec před startem opustí garáž až fakticky do startu do zaváděcího kola. Týmy také nesmí jezdci pomáhat tento bod záběru automaticky (pomoci nějakého tlačítka) najít. Nastavení BBitePointFinderUsed má být podle FIA nastaveno na nulu.

Starty by tak měly být obtížnější. Uvidíme, k čemu to povede. Možná jsme v Silverstonu viděli upoutávku.

Došlo také k dalšímu omezení rádiové komunikace. Během instalačního nebo průzkumného kola bude moci jezdec dostávat jen informace, které se týkají bezpečnosti nebo sportovních záležitostí. Nesmí se tedy jednat o informace o předstartovních přípravách.

Jezdec se tak bude smět pochopitelně dozvědět o defektu, poškození vozu nebo informace o problému na voze soupeře. Také bude možné jezdce instruovat, že má zajet do boxů, že na trati jsou nečistoty, olej, začalo pršet apod.

Dříve se také mluvilo o omezení rádiové komunikace v průběhu celého závodu, což se nyní nezmiňuje. K tomu nejspíše dojde až od příštího roku. Bude totiž potřeba upravit software, aby jezdec dostával informace o teplotě pneumatik či spotřebě paliva přímo na displej volantu.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Montoya nevylučuje boj o Triple Crown

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00