FIA: Start bude od Spa pod kontrolou jezdce

FIA schválila změny, které vstoupí v platnost počínaje Grand Prix Belgie ve Spa.
FIA: Start bude od Spa pod kontrolou jezdce

Strategická skupina před Silverstonem nastínila nový směr, kterým by se měla F1 ubírat. Cílem je ztížit řízení monopostu a dát jezdcům větší prostor. Jezdci jsou totiž zavalení informacemi a také mají řadu pomůcek – třeba při startu. Nyní došlo ke schválení prvních změn.

FIA nemusela příliš zasahovat do pravidel. V nich totiž už dnes najdeme známou větu, že: „Jezdec musí řídit vůz sám a bez pomoci“ (článek 20.1), která nabízí značnou flexibilitu výkladu.

Tento článek bude nyní podle Motorsport.com vymáhán poněkud přísněji a vše samozřejmě doplní technická směrnice TD / 017-15, která se věnuje startovním procedurám.

Bod záběru spojky se nebude smět měnit od chvíle, kdy jezdec před startem opustí garáž až fakticky do startu do zaváděcího kola. Týmy také nesmí jezdci pomáhat tento bod záběru automaticky (pomoci nějakého tlačítka) najít. Nastavení BBitePointFinderUsed má být podle FIA nastaveno na nulu.

Starty by tak měly být obtížnější. Uvidíme, k čemu to povede. Možná jsme v Silverstonu viděli upoutávku.

Došlo také k dalšímu omezení rádiové komunikace. Během instalačního nebo průzkumného kola bude moci jezdec dostávat jen informace, které se týkají bezpečnosti nebo sportovních záležitostí. Nesmí se tedy jednat o informace o předstartovních přípravách.

Jezdec se tak bude smět pochopitelně dozvědět o defektu, poškození vozu nebo informace o problému na voze soupeře. Také bude možné jezdce instruovat, že má zajet do boxů, že na trati jsou nečistoty, olej, začalo pršet apod.

Dříve se také mluvilo o omezení rádiové komunikace v průběhu celého závodu, což se nyní nezmiňuje. K tomu nejspíše dojde až od příštího roku. Bude totiž potřeba upravit software, aby jezdec dostával informace o teplotě pneumatik či spotřebě paliva přímo na displej volantu.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Montoya nevylučuje boj o Triple Crown

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.