V letošním roce se opět řeší téma flexibilních křídel. FIA je testuje pomoci závaží, ale pokud je vůz na trati, jsou možnosti omezené. Pomohou nové záběry z kamer?
Flexibilní přední křídlo může zlepšit vyvážení vozu v různých typech zatáček. V poslední době se o tomto tématu šíří mnoho spekulací. Psalo se, že Red Bullu jsou trnem v oku přední křídla Ferrari a McLarenu nebo / také Mercedesu.
FIA nedávno uvedla, že je spokojena se současnými statickými testy, kdy se na křídla upevňují závaží, a další kroky nechystá.
Podle Motorsport.com se to ale změnilo. FIA informovala týmy, že podnikne kroky k lepšímu pochopení situace. Nová analýza bude provedena příští týden na Velké ceně Belgie.
Týmy od ředitele FIA pro monoposty Nikolase Tombazise obdržely novou technickou směrnici. Páteční tréninky ve Spa chce FIA využít k tomu, aby se podrobněji podívala na některá přední křídla.
Podle Motorsport.com měl Tombazis týmy informovat, že „vybrané týmy budou muset vybavit své vozy dodatečnými bezdrátovými záznamovými kamerami“.
Kamery budou zaměřeny na kontrolní body – jedná se o nálepky, které už nějaký čas vidíme na zadních křídlech. Jejich princip je stejný – pomáhají FIA kontrolovat flexibilitu křídla pomoci kamerových záběrů.

Nálepky na zadním křídle.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
V případě předního křídla musí mít průměr 20 mm a být jednobarevné. Některé budou na vnitřní straně bočnice křídla, další na okrajích klapek – a to jak směrem k bočnici předního křídla, tak k nosové části.
Testy mají proběhnout v prvních dvou trénincích. Od třetího tréninku se vozy vrátí k tradičnímu umístění kamer.
Aby týmy neobcházely kontroly tím, že by při zapnutých kamerách používaly specifická křídla, FIA požaduje, aby kamery byly nasazeny na více než 50 % měřených kol v tréninku, pokud tomu nebrání okolnosti vyšší moci, jako je nehoda nebo zkrácení tréninku.
Získané informace umožní FIA lépe pochopit, jak se chovají přední křídla vybraných týmů a zda je třeba provést změny v předpisech.