FIA si uvědomuje problém přechodu na rozpočtové stropy

Ale ustupovat z navrženého řešení nechce.
Největší odpor týmů formule 1 vzbuzuje u rozpočtového stropu způsob, kterým ho chce FIA zavést. Týmy, které se mu dobrovolně nepodřídí již příští rok, by totiž měly mnohem více svázané ruce při vývoji vozu než ostatní.

FIA však ustupovat nechce, protože je přesvědčena, že rozpočtový strop musí být zaveden příští rok a dobrovolný je jen proto, aby týmy měly čas se na něj připravit.

"Hlavním problémem je přechod a otázka, jestli bychom ho mohli roztáhnout na tři roky. Přechod je vždy obtížný. My jsme pro něj vytyčili cestu a taková jsou pravidla. Myslíme si, že to co děláme je správné a FIA nemůže své cíle rozmělnit. Buď tohle uděláme a ukážeme při tom odvahu a odhodlání, nebo budeme neustále přistupovat na kompromisy, až se to celé vytratí," řekl technický poradce FIA Tony Purnell pro Autosport.

Na obavy týmů z šampionátu dvou kategorií vozů FIA odpovídá, ať se všichni podřídí rozpočtovému stropu. Purnell stejně jako Mosley věří, že spojence pro rozpočtové stropy najde v představenstvech automobilek, které své týmy donutí šetřit.

Jednou z cest, jak změkčit přechod na rozpočtový strop, by bylo jeho navýšení v prvním roce a postupné snižování v následujících letech. To ale FIA také odmítá, protože má obavy, že by tím odradila většinu zájemců, kteří zvažují vstup do formule 1.

"Chceme přitáhnout nové týmy a mám pocit, že kdybychom strop navýšili, tak by nové týmy, jejichž počet se již zmenšil při přechodu z 30 na 40 miliónů liber, úplně zmizely. Takže nemůžeme zapomínat na cíl přilákat nové týmy," dodal Purnell.

FIA si od rozpočtového stropu slibuje také zachování inovativního prostředí ve formuli 1. Doposud se snažila omezovat náklady prostřednictvím restrikcí v technických pravidlech. Pokud se však omezí celkové výdaje týmu, může se technická volnost do formule 1 vrátit.
Další článek: Analýza: Proč Barrichello ve skutečnosti prohrál?

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.