FIA si posvítila na otočná křídla, pozměnila testy ohebnosti

FIA si posvítila na otočná křídla, pozměnila testy ohebnosti

Kauza otočných předních křídel zřejmě skončí dřív, než pořádně začala. FIA už v Suzuce kontroluje vozy důkladněji a zaměřila se na tuto novinku.

Otočná křídla byla reakcí na zpřísněné testy ohebnosti, které znemožnily používání triků z let minulých. Při vysoké rychlosti se přední křídlo otočilo kolem svého úchytu k nosu dozadu a při tomto sklopení zmenšilo svůj odpor vzduchu a zlepšilo proudění vzduchu pod vozem. Hlavním přínosem byla vyšší maximální rychlost.

Tento trik objevil McLaren a poprvé ho použil už v Maďarsku, v Singapuru se k němu přidal Red Bull. Ferrari na něj upozornilo Mezinárodní automobilovou federaci a ta zakročila.

Doposud se ohebnost předního křídla testovala tak, že se na obou stranách vystavilo zátěži asi 102 kilogramů (1000 newtonů) a nesmělo se při tom ohnout o více než 2 centimetry. Technici FIA závaží aplikovali na každé straně křídla 80 centimetrů od osy předních kol a 79,5 centimetru od středu auta.

Podle Autosportu teď FIA vystavuje přední křídla stejné zátěži, ale o 15 centimetrů dál na každé straně, což by mělo případné otočné mechanismy odhalit. Týmy se o této změně dozvěděly předem a všechny vozy doposud testované FIA v Suzuce kontrolou prošly.

Doporučujeme

Články odjinud