FIA se zaměří na mapování motorů, Vettel má na volantu záhadnou páčku

FIA se od Baku zaměří na mapování motorů. Některé týmy se i dnes pokoušejí foukat výfukové plyny na zadní křídlo a tím zvyšovat přítlak.
FIA se zaměří na mapování motorů, Vettel má na volantu záhadnou páčku

FIA se už řadu let snaží zabránit tomu, aby týmy využívaly mapování motorů a výfukových plynů pro zlepšení aerodynamiky. Vloni přišlo níže položené zadní křídlo a téma je tak opět aktuálnější. 

Nikolas Tombazis z FIA rozeslal týmům dopis, ve kterém uvedl, že FIA nebude tolerovat využívání mapování motorů pro zlepšení foukání výfukových plynů na zadní křídlo.

„Nebudeme akceptovat režimy motoru speciálně připravené pro zvýšení průtoku výfukových plynů v zatáčkách,“ napsal Tombazis.

Podle Tombazise ale není praktické nebo snadné napsat pravidla tak, aby se zcela zabránilo podobným snahám. FIA proto bude přistupovat k jednotlivým případům individuálně.

Konečné řešení by mohlo přijít v roce 2019. Diskutuje se o takové poloze výfuku, která by zabránila jakémukoliv přímému aeorodynamickému zisku. Pak už by se mapování nemuselo vůbec řešit.

FIA nemá v plánu podívat se na kouř vycházející z garáže Ferrari

FIA nemá v plánu podívat se na kouř vycházející z garáže Ferrari

Podezřelé pádlo na volentu Vettela

Motorsport.com při této příležitosti nedávno zmínil záhadné pádlo, které má na svém volantu Sebastian Vettel. Zajímavé je už jen z toho důvodu, že týmový kolega ho nemá.

Existuje teorie, že se páčka používá pro změnu mapování motoru v zatáčkách. Ferrari by tím mohlo využívat výfukové plyny i v okamžiku, kdy Vettel nemá sešlápnutý plynový pedál. 

Tato teorie je ale velmi nepravděpodobná, protože FIA by to už dávno odhalila. Páčka tak nejspíše slouží k nějakému jinému přenastavení vozu v zatáčce (na což ukazuje i pozice páčky, která je dobře dostupná v okamžiku, kdy jezdec zatáčí).

Může jít o rozložení energie, nastavení diferenciálu apod. Navíc je zřejmé, že páčka umožňuje Vettelovi daný parametr nastavovat postupně a ne pouze vybrat možnost zapnout x vypnout. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (110) Další článek: Před 13 lety se v Imole odehrála jedna z nejslavnějších bitev ve F1
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo