Aby odstranila veškeré pochybnosti o zacházení s DRS při hrozícím nebezpečí, FIA rozhodla o úplném zákazu jeho používání pod žlutými vlajkami. Poprvé ho aplikovala v Británii.
Kontroverzi ve vztahu k DRS vyvolalo nepotrestání Michaela Schumachera za použití tohoto systému ve Valencii pod žlutými vlajkami. FIA svůj postup vysvětlila tím, že pod žlutými vlajkami je rozhodující, zda jezdec zpomalil, nikoliv zda použil DRS.
Ne všichni se ale s tímto závěrem spokojili a Red Bull dokonce namítl, že na jedné z předchozích schůzek s FIA padl závěr, že se DRS pod žlutými vlajkami používat nesmí, přičemž poukázal na tresty, které v této souvislosti dostali Vettel a Massa v Barceloně.
FIA proto souhlasila s tím, že situaci vyjasní. A během závodu v Silverstonu přistoupila k jasnému kroku, když na konci DRS úseku kolidovali Pérez a Maldonado, vyhlásila zákaz používání DRS do doby, než byly následky nehody odstraněny a přestaly vlát žluté vlajky.
Podle Autosportu bude FIA takto postupovat už vždy, jakmile budou v DRS úseku vlát žluté vlajky, bude platit absolutní zákaz aktivace tohoto systému.