V Londýně proběhla v úterý dlouho očekáváná show. Viděli jsme prezentaci všech týmů. Na Red Bull fanoušci bučeli a pískali.
V Londýně jsme postupně viděli představení zbarvení všech týmů – v pořadí od posledního po první tým podle loňských konečných výsledků Poháru konstruktérů. Když přišla řada na Red Bull, fanoušci pískali. Nebyl jediný. Fanoušci vypískali také samotnou FIA, když se objevilo její logo.
Prezident FIA Muhammad bin Sulajim se postavil do čela kampaně „United Against Online Abuse“, jejímž cílem je vymýtit z motorsportu toxicitu a zneužívání sociálních médií.
Podle webu The Race vyvolala situace v O2 Aréně několik interních diskusí. FIA nad tím nechce jen tak mávnout rukou. O záležitosti bude nejspíše jednat i Světová rada motorsportu.
Objevují se také spekulace, že by se Verstappen a Red Bull nemuseli zúčastnit další podobné akce, pokud by se znovu konala ve Velké Británii.
„Velká rivalita v historii motorsportu přispěla k tomu, že je pro fanoušky tak vzrušujícím zážitkem,“ uvedl mluvčí FIA.
„Základem sportu na všech úrovních je však kultura respektu. Proto bylo zklamáním slyšet davovou reakci na mistra světa formule 1 Maxe Verstappena a šéfa jeho týmu Red Bull a CEO Christiana Hornera na zahajovací akci F1 v Londýně.“
„Max i Christian mají velký přínos pro sport, který milujeme. V nadcházející sezóně bychom to neměli ztratit ze zřetele.“
„V rámci závazku FIA chránit integritu sportu vedeme koalici bojující proti zneužívání online ve sportu pod hlavičkou naší kampaně United Against Online Abuse.“
„Stojíme po boku všech našich závodníků, činovníků, dobrovolníků a fanoušků, abychom se spojili proti této rostoucí hrozbě. Vyzýváme sportovní komunitu, aby zvážila dopad svého jednání jak online, tak offline.“