Ve snaze ulevit týmům schválila FIA drobné změny pravidel.
První změnu jsme už avizovali. FIA navýšila minimální hmotnost vozu o 3 kg na 798 kg.
Mnoho týmů minimální hmotnost překročilo. Podle spekulací někteří dokonce dvouciferně. Vyšší hmotnost samozřejmě znamená i pomalejší čas na kolo – řádově to mohou být i větší desetiny sekundy. Pokud má někdo hmotnost pod novým limitem, musí použít závaží, kterým ale může zlepšit vyvážení vozu.
Druhou novinkou je zavedení „držáku podlahy“ (viz úvodní obrázek). Jedná se o jedno z řešení poskakování, které jsme viděli v testech.
Podle týmů totiž poskakování umocňuje příliš velké prohnutí podlahy, které poskytuje další přítlak a tlačí vůz k zemi.
Držák (nebo přesněji vzpěra) může tým použit jen v jednom kusu z každé strany. V pravidlech je také definováno, že musí mít kruhový průřez o průměru maximálně 5 mm s výjimkou minimálních detailů na vnitřních a vnějších upevňovacích bodech nebo pro účely seřízení.
Poskakování
Přízemní efekt (z angl. ground effect) u vozů vyjadřuje jev, při kterém, když se křídlo nebo podlaha pohybuje blízko u země, vzduch tekoucí úzkou mezerou mezi jejich spodní stranou a zemí proudí rychleji, statický tlak na spodní straně karoserie se snižuje a tím pádem narůstá celková přítlačná síla. Čím je vzdálenost od země nižší, tím více přítlaku vzniká. Samozřejmě vzdálenost od země nesmí být příliš nízká – tehdy se už proudění vzduchu naopak zpomalí až zastaví a generovaný přítlak rapidně klesne.