FIA schválila kvalifikační změny

Návrh na úpravu harmonogramu kvalifikace a alokace pneumatik, na kterém se dohodly týmy, podle očekávání schválila FIA a stal se součástí pravidel.
FIA schválila kvalifikační změny

Kvalifikace zůstává hodinová, ale dochází k drobným úpravám. První část (Q1) se zkrátí o dvě minuty, nově bude trvat jen 18 minut.

Druhá část (Q2) zůstává beze změny v 15minutové délce. A třetí část (Q3) se prodlužuje o dvě minuty na celkových 12.

Kvalifikace

Q1: 14:00 - 14:18
Q2: 14:25 - 14:40
Q3: 14:48 - 15:00

Zároveň dochází k navýšení alokace pneumatik o jednu sadu. Každý jezdec dostane na závodní víkend 13 sad suchých pneumatik, 7 tvrdší směsi a 6 měkčí směsi.

Jezdci, kteří postoupí do poslední části kvalifikace (Q3), smějí jednu sadu měkčí směsi použít jen v této třetí části a poté ji musí vrátit. Na start závodu se postaví na směsi, na které zajeli svůj nejlepší čas v Q2 (pokud budou závod i kvalifikace suché).

Jezdcům, kteří do třetí části kvalifikace nepostoupí, zůstává tato měkčí sada navíc pro závod. Ale jen pro závod, jindy ji použít nesmějí.

Cíl je zřejmý, jde o motivaci pro jezdce v poslední části kvalifikace, aby jezdili a nešetřili obutí. Ostatním dává měkčí sada navíc v závodě větší šanci ohrozit ty vpředu.

Další článek: Porsche vážně uvažovalo o vstupu do formule 1

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.