Návrh na úpravu harmonogramu kvalifikace a alokace pneumatik, na kterém se dohodly týmy, podle očekávání schválila FIA a stal se součástí pravidel.
Kvalifikace zůstává hodinová, ale dochází k drobným úpravám. První část (Q1) se zkrátí o dvě minuty, nově bude trvat jen 18 minut.
Druhá část (Q2) zůstává beze změny v 15minutové délce. A třetí část (Q3) se prodlužuje o dvě minuty na celkových 12.
Kvalifikace
Q1: 14:00 - 14:18
Q2: 14:25 - 14:40
Q3: 14:48 - 15:00
Zároveň dochází k navýšení alokace pneumatik o jednu sadu. Každý jezdec dostane na závodní víkend 13 sad suchých pneumatik, 7 tvrdší směsi a 6 měkčí směsi.
Jezdci, kteří postoupí do poslední části kvalifikace (Q3), smějí jednu sadu měkčí směsi použít jen v této třetí části a poté ji musí vrátit. Na start závodu se postaví na směsi, na které zajeli svůj nejlepší čas v Q2 (pokud budou závod i kvalifikace suché).
Jezdcům, kteří do třetí části kvalifikace nepostoupí, zůstává tato měkčí sada navíc pro závod. Ale jen pro závod, jindy ji použít nesmějí.
Cíl je zřejmý, jde o motivaci pro jezdce v poslední části kvalifikace, aby jezdili a nešetřili obutí. Ostatním dává měkčí sada navíc v závodě větší šanci ohrozit ty vpředu.