FIA řezala křídla, aby zjistila, proč se ohýbají

Ve snaze zabránit ohýbání částí karoserie prováděla FIA loni důkladné kontroly mnoha dílů, některým se dokonce podívala na vnitřnosti.
FIA řezala křídla, aby zjistila, proč se ohýbají

V loňské sezóně se prokazatelně přibližovala přední křídla několika monopostů za jízdy k zemi, v této oblasti vynikal především Red Bull. Jelikož flexibilitu striktně omezují pravidla, snažila se FIA přijít na to, jak se týmům daří procházet zpřísňujícími se kontrolami a přitom stále mít pohyblivá křídla.

"Na toto téma se hodně diskutovalo, protože bylo řekněme evidentní, že za určitých podmínek dochází k ohýbání," potvrdil šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Ale je třeba vycházet z pravidel a skutečnosti, že se musíme spolehnout na to, co dělá regulační orgán (FIA). A můžu vám říct, že udělali hodně testů za různých podmínek. Dokonce křídla řezali, aby zkontrolovali jejich strukturu."

FIA prováděla kontroly všude, v továrnách, po kvalifikacích, před i po závodech. Přesto nic neodhalila, což se podle Domenicaliho nedá interpretovat jinak, než že inženýři byli šikovní a vozy v souladu s pravidly.

"Pokud regulační orgán nenašel nic, na základě čeho by mohl říct, že něco není legální, tak je to o interpretaci pravidel na jejich hranicích," uvedl. "Musíte se vždy nacházet v rámci těchto hranic, ne za nimi. Takže pokud byl některý tým v tomto lepší než všichni ostatní, patří mu gratulace, protože odvedl lepší práci."

Domenicali považuje záležitost ohebných křídel za uzavřenou a dodal, že pokud vzniknou nějaké pochybnosti o pravidlech, bude je řešit Technická pracovní skupina. Testy ohebnosti federace v regulích 2011 znovu zpřísnila.

Diskuze (31) Další článek: Britský Lotus Renault GP ukázal barevnou úpravu vozu pro letošní sezónu
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10