FIA řezala křídla, aby zjistila, proč se ohýbají

FIA řezala křídla, aby zjistila, proč se ohýbají

Ve snaze zabránit ohýbání částí karoserie prováděla FIA loni důkladné kontroly mnoha dílů, některým se dokonce podívala na vnitřnosti.

V loňské sezóně se prokazatelně přibližovala přední křídla několika monopostů za jízdy k zemi, v této oblasti vynikal především Red Bull. Jelikož flexibilitu striktně omezují pravidla, snažila se FIA přijít na to, jak se týmům daří procházet zpřísňujícími se kontrolami a přitom stále mít pohyblivá křídla.

"Na toto téma se hodně diskutovalo, protože bylo řekněme evidentní, že za určitých podmínek dochází k ohýbání," potvrdil šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Ale je třeba vycházet z pravidel a skutečnosti, že se musíme spolehnout na to, co dělá regulační orgán (FIA). A můžu vám říct, že udělali hodně testů za různých podmínek. Dokonce křídla řezali, aby zkontrolovali jejich strukturu."

FIA prováděla kontroly všude, v továrnách, po kvalifikacích, před i po závodech. Přesto nic neodhalila, což se podle Domenicaliho nedá interpretovat jinak, než že inženýři byli šikovní a vozy v souladu s pravidly.

"Pokud regulační orgán nenašel nic, na základě čeho by mohl říct, že něco není legální, tak je to o interpretaci pravidel na jejich hranicích," uvedl. "Musíte se vždy nacházet v rámci těchto hranic, ne za nimi. Takže pokud byl některý tým v tomto lepší než všichni ostatní, patří mu gratulace, protože odvedl lepší práci."

Domenicali považuje záležitost ohebných křídel za uzavřenou a dodal, že pokud vzniknou nějaké pochybnosti o pravidlech, bude je řešit Technická pracovní skupina. Testy ohebnosti federace v regulích 2011 znovu zpřísnila.

Doporučujeme

Články odjinud