Ve snaze zabránit ohýbání částí karoserie prováděla FIA loni důkladné kontroly mnoha dílů, některým se dokonce podívala na vnitřnosti.
V loňské sezóně se prokazatelně přibližovala přední křídla několika monopostů za jízdy k zemi, v této oblasti vynikal především Red Bull. Jelikož flexibilitu striktně omezují pravidla, snažila se FIA přijít na to, jak se týmům daří procházet zpřísňujícími se kontrolami a přitom stále mít pohyblivá křídla.
"Na toto téma se hodně diskutovalo, protože bylo řekněme evidentní, že za určitých podmínek dochází k ohýbání," potvrdil šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Ale je třeba vycházet z pravidel a skutečnosti, že se musíme spolehnout na to, co dělá regulační orgán (FIA). A můžu vám říct, že udělali hodně testů za různých podmínek. Dokonce křídla řezali, aby zkontrolovali jejich strukturu."
FIA prováděla kontroly všude, v továrnách, po kvalifikacích, před i po závodech. Přesto nic neodhalila, což se podle Domenicaliho nedá interpretovat jinak, než že inženýři byli šikovní a vozy v souladu s pravidly.
"Pokud regulační orgán nenašel nic, na základě čeho by mohl říct, že něco není legální, tak je to o interpretaci pravidel na jejich hranicích," uvedl. "Musíte se vždy nacházet v rámci těchto hranic, ne za nimi. Takže pokud byl některý tým v tomto lepší než všichni ostatní, patří mu gratulace, protože odvedl lepší práci."
Domenicali považuje záležitost ohebných křídel za uzavřenou a dodal, že pokud vzniknou nějaké pochybnosti o pravidlech, bude je řešit Technická pracovní skupina. Testy ohebnosti federace v regulích 2011 znovu zpřísnila.