Navzdory trestu pro Michaela Schumachera uznala Mezinárodní automobilová federace, že Sportovní regule nehovoří o safety caru zcela jasně. Aby zamezila dalším nedorozuměním, změní je.
Michael Schumacher předjel Fernanda Alonsa v posledním kole monacké Grand Prix, protože se tým Mercedes GP domníval, že se závod nedojíždí pod safety carem. FIA ale zpomalovací vůz stáhla z trati jen proto, aby nekazila záběry z průjezdu cílem.
"Problémy z posledního kola Grand Prix Monaka šampionátu FIA formule 1 2010 ukázaly, že existují nejasnosti v aplikaci pravidla, které zakazuje předjíždění za safety carem," přiznala FIA. "Jsou nutné úpravy pravidel, aby došlo k vyjasnění procedury, kterou musí vozy dodržet, když poslední kolo vede safety car. Zároveň je třeba zajistit, že signalizace pro týmy a jezdce bude jasnější."
"Změny pomůžou zamezit opakování problémů, které nastaly v Grand Prix Monaka. Na základě návrhu Sportovní pracovní skupiny předloží Komise F1 změny, které tento problém budou řešit. Tyto změny pak projedná Světová rada motorsportu na dalším jednání 23. června v Ženevě."