Po nehodě Julese Bianchiho chystá FIA určitá opatření. Hlavním tématem je rychlost jezdců v části okruhu, kde vlají žluté vlajky. FIA připravuje test virtuálního safety caru.
Novinka by měla být podle Auto Motor und Sport vyzkoušena poprvé v Austinu. Virtuální safety car přinese něco podobného jako klasický safety car jen bez fáze, kdy se Bernd Mayländer objeví se svým Mercedesem na trati. Pokud je totiž signalizován safety car, jezdci dávají nohu z plynu a musí dodržet určitou rychlost (respektive časy). To by mělo fungovat nyní také během vyvěšení žluté vlajky.
V oblasti žluté fáze budou muset jezdci jet rychlostí, která bude o 45% menší ve srovnání s určitou hodnotou (obvyklá rychlost v daném místě). Samozřejmě jim v tom bude pomáhat displej.
V dalších částech okruhu se tím řídit nemusí, ale výsledné kolo by mělo být opět pomalejší než určitá hodnota.
Nyní se připraví příslušný software a to už do příští GP, která se pojede za tři týdny v USA. K ostrému nasazení opatření ale dojde zřejmě až od příští sezóny.