Lewis Hamilton se v Kataru provinil proti pravidlům. Po kolizi s Georgem Russellem se vracel pěšky do depa, ale vzal to rovnou přes trať, za což si vysloužil pokutu. FIA nyní přezkoumává, zda šlo o dostatečný trest.
Účast Lewise Hamiltona v letošní GP Kataru měla jen velmi krátkého trvání. Jezdec Mercedesu se hned po startu v nájezdu do první zatáčky dostal do kontaktu s kolegou Georgem Russellem a svůj monopost při tom poškodil natolik, že musel ze závodu odstoupit.
Poté, co Hamilton opustil svůj monopost, rozhodl se, že se do boxů vydá nejkratší možnou cestou – tedy přímo přes trať.
Ze strany zkušeného závodníka šlo o nebezpečné jednání, protože se na dráze pohybovaly monoposty.
FIA Hamiltonovi za jeho jednání udělila pokutu ve výši 50 tisíc euro (asi 1,2 milionu korun) s tím, že polovinu této částky musel uhradit, zatímco druhá část sankce byla udělena podmíněně.
Poté, co se Hamilton za svůj čin omluvil, zdálo se, že tím kauza skončila.
O víkendu však FIA vydala prohlášení, ve kterém informovala, že celou věc ještě přezkoumá – a to i za účasti Hamiltona, jak uvedla stanice Sky Sports.
„FIA bere na vědomí, že se Hamilton za incident omluvil a uznal, že šlo o porušení bezpečnosti. Nicméně vzhledem k jeho statusu vzoru je FIA znepokojena dojmem, který jeho jednání mohlo vyvolat u mladších jezdcům,“ uvedla FIA.
FIA bude pravděpodobně chtít do budouca stanovit jasnější pokyny pro jezdce, a stejně tak přísnější sankce za jejich porušení.
Rozhodnutí přezkoumat Hamiltonovo jednání navíc přichází poté, co se během závodu motokárového mistrovství světa zranil britský Joe Turney, když ho při snaze dostat svůj stroj zpět na dráhu srazil jeden ze soupeřů. Turney během incidentu utrpěl zranění nohou.
Připomenout můžeme i tragickou nehodu z VC Jižní Afriky 1977, kdy Tom Pryce v plné rychlosti srazil traťového komisaře, který přebíhal trať s hasicím přístrojem v ruce. Ani jeden z nich střet bohužel nepřežil.