Spory o nastavení motorů, z nichž těží difuzory, jsou pro letošní sezónu uzavřené. FIA posvětila dohodu týmů, která mimo jiné garantuje, že nikdo nebude protestovat.
Automobilová federace se vrátila ke kauze foukání difuzorů, která hýbala formulí 1 v Británii, a podala komplexní vysvětlení formou rozhovoru. Zopakovala, že začala v této záležitosti jednat sama od sebe (i když týmy tvrdí opak), protože se domnívala, že docházelo ke zneužívání motoru a výfuků k aerodynamickým účelům.
Týmy volily v této oblasti čím dál extrémnější řešení, proto v první fázi zakázala ve Valencii měnit nastavení motoru mezi kvalifikací a závodem, a v druhé fázi se snažila omezit foukání výfukových plynů do difuzoru, když jezdec nešlape na plynový pedál. Ale při druhém kroku narazila, každý výrobce motorů totiž používá odlišná technická řešení a není možné pro každého zvlášť nastavit omezení tak, aby se všechna dala považovat za rovnocenná a všichni byli spokojení.
Na dvou jednáních Technické pracovní skupiny v Silverstonu se postupně týmy dohodly, že nejlepší bude se vrátit o krok zpět do stavu, který platil ve Valencii, tedy kdy se jen nesmí měnit nastavení motoru mezi kvalifikací a závodem, jinak foukání difuzorů omezené není. FIA tuto dohodu posvětila, takže vešla v platnost. Součástí dohody týmů je, že nikdo nepodá v této záležitosti žádný protest, takže pro letošní sezónu je tato kauza definitivně uzavřená.
Pro příští rok platí, že budou koncovky výfuků muset být výš a dál vzadu, takže nebude možné výfukové plyny přivádět do difuzoru. Žádné omezení režimů motoru proto nebude třeba a problémy z letošní sezóny by se neměly opakovat.