FIA potvrdila změny, zvažuje se zrušení limitu na palivo

FIA potvrdila změny, zvažuje se zrušení limitu na palivo

FIA dnes vydala prohlášení, ve kterém potvrzuje včerejší závěry Strategické skupiny a Komise F1.

FIA potvrdila dohodu na novém formátu kvalifikace, dohodu na změně technických pravidel pro příští rok (do konce dubna bude dopracováno) ale třeba také změny v oblasti pohonných jednotek. Ty mají být levnější, produkovat více hluku a být dostupné každému týmu.

Zavedena má být vyšší ochrana hlavy jezdce. Favorizovanou variantou je tzv. svatozář. Definitivní varianta to ale není. 

Novinka: jezdec dne

Novinkou, o které se debatovalo již dříve, bude „Jezdec dne“. Fanoušci budou vybírat nejlepšího jezdce závodu prostřednictvím internetu. Jezdec dostane cenu.

Konec 100 kg omezení?

Podle Autosportu se také debatuje o možnosti zrušit limit 100 kg paliva na závod. Limit maximálního průtoku 100 kg / hodinu by ale zůstal.

Jak budou vypadat vozy v roce 2017?

Jedná se o mírnější verzi z dílny McLarenu, která má vozy zrychlit o 3 sekundy a přinést o 25 % vyšší přítlak. 

Zjednodušená verze

Podrobnější verze na FB techF1LES

  Nyní 2017
Pneumatiky Šířka předních: 245 mm, zadních: 325 mm Šířka předních: 305 mm, zadních: 405 mm
Nápravy Šířka 1800 mm (plus mínus 5 %) 2000 mm (plus mínus 10 %)
Přední křídlo Rozpětí: 1650 mm Rozpětí: 1800 mm
Zadní křídlo Šířka: 750 mm, výška: 950 mm Šířka: 950 mm, výška: 800 mm
Podlaha Šířka 1300 až 1400 mm Šířka: 1400 až 1600 mm
Difuzor  125 mm vysoký, 1000 mm široký 175 mm vysoký, 1050 mm široký
Karosérie Maximální šířka: 1400 mm Maximální šířka: 1600 mm
Hmotnost 702 kg 722 kg + pneumatiky (odhad 5 kg)

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud