FIA dnes vydala prohlášení, ve kterém potvrzuje včerejší závěry Strategické skupiny a Komise F1.
FIA potvrdila dohodu na novém formátu kvalifikace, dohodu na změně technických pravidel pro příští rok (do konce dubna bude dopracováno) ale třeba také změny v oblasti pohonných jednotek. Ty mají být levnější, produkovat více hluku a být dostupné každému týmu.
Zavedena má být vyšší ochrana hlavy jezdce. Favorizovanou variantou je tzv. svatozář. Definitivní varianta to ale není.
Novinka: jezdec dne
Novinkou, o které se debatovalo již dříve, bude „Jezdec dne“. Fanoušci budou vybírat nejlepšího jezdce závodu prostřednictvím internetu. Jezdec dostane cenu.
Konec 100 kg omezení?
Podle Autosportu se také debatuje o možnosti zrušit limit 100 kg paliva na závod. Limit maximálního průtoku 100 kg / hodinu by ale zůstal.
Jak budou vypadat vozy v roce 2017?
Jedná se o mírnější verzi z dílny McLarenu, která má vozy zrychlit o 3 sekundy a přinést o 25 % vyšší přítlak.
Zjednodušená verze
|
Nyní |
2017 |
Pneumatiky |
Šířka předních: 245 mm, zadních: 325 mm |
Šířka předních: 305 mm, zadních: 405 mm |
Nápravy |
Šířka 1800 mm (plus mínus 5 %) |
2000 mm (plus mínus 10 %) |
Přední křídlo |
Rozpětí: 1650 mm |
Rozpětí: 1800 mm |
Zadní křídlo |
Šířka: 750 mm, výška: 950 mm |
Šířka: 950 mm, výška: 800 mm |
Podlaha |
Šířka 1300 až 1400 mm |
Šířka: 1400 až 1600 mm |
Difuzor |
125 mm vysoký, 1000 mm široký |
175 mm vysoký, 1050 mm široký |
Karosérie |
Maximální šířka: 1400 mm |
Maximální šířka: 1600 mm |
Hmotnost |
702 kg |
722 kg + pneumatiky (odhad 5 kg) |
Foto: Getty Images / Mark Thompson