Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Getty Images / Francois Nel

Foto: Getty Images / Francois Nel

 Foto: Getty Images / Francois Nel

Foto: Getty Images / Francois Nel

 Foto: Getty Images / Francois Nel

Foto: Getty Images / Francois Nel

 Foto: Getty Images / Francois Nel

Foto: Getty Images / Francois Nel

 Foto: Getty Images / Francois Nel

Foto: Getty Images / Francois Nel

 Foto: Getty Images / Francois Nel

Foto: Getty Images / Francois Nel

 Foto: Getty Images / Francois Nel

Foto: Getty Images / Francois Nel

 Foto: Pirelli
 Foto: Pirelli
 Foto: Pirelli
 Foto: Pirelli
22
Fotogalerie

FIA potvrdila, že v příštím roce budou týmy používat letošní pneumatiky

Týmy formule 1 se rozhodly, že v sezóně 2020 zůstanou u pneumatik pro rok 2019.

Mezinárodní automobilová federace dnes potvrdila, že týmy F1 se jednomyslně shodly na tom, že v sezóně 2020 budou i nadále používat letošní pneumatiky.

Týmy pneumatiky pro rok 2020 průběžně testovaly v průběhu sezóny. V létě se ale objevil nový požadavek – týmy požadovaly, aby měly nové pneumatiky širší pracovní okno. Výrobce pneumatiky upravil a proběhl krátký mimořádný test, kterého se zúčastnily tři týmy: Mercedes, Ferrari a Red Bull. 

Všechny týmy pak dostaly nové pneumatiky v pátek v Austinu. Jezdci z nich nebyli nadšeni. Pirelli se bránilo tím, že v USA byly specifické podmínky – chladno a nové pneumatiky navíc vyžadují jiné nastavení, na které týmy neměly čas.

Znovu si týmy vyzkoušely pneumatiky minulý týden v dvoudenních testech po Abú Dhabí. Měly tak dostatek dat k tomu, aby rozhodly. Všech deset týmů hlasovalo proti novým pneumatikám.

Z nenáviděných milované?

Paradoxem je, že o pneumatikách se letos nehlasovalo poprvé. V červnu byla ve hře možnost, že se v průběhu sezóny vrátí pneumatiky z roku 2018. Letošní pneumatiky mají totiž o 0,4 mm tenčí běhoun ve srovnání s těmi z roku 2018. Cílem bylo snížit přehřívání, ale mnoho týmů mělo zejména v první polovině sezóny problém dostat a udržet pneumatiky v pracovním okně.

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud