FIA potvrdila, že odvolání Alfy Romeo bude řešit 24. září. Šance na úspěch je minimální

Mezinárodní automobilová federace svolala na konec září odvolací soud. Bude posuzovat odvolání Alfy Romeo proti rozhodnutí sportovních komisařů z Grand Prix Německa.
FIA potvrdila, že odvolání Alfy Romeo bude řešit 24. září. Šance na úspěch je minimální

FIA dnes oficiálně potvrdila, že 24. září ráno proběhne v sídle federace odvolací soud. 

Na programu bude odvolání Alfy Romeo proti rozhodnutí sportovních komisařů v GP Německa. Oba jezdci týmu dostali penalizaci 30 sekund, která odpovídá penalizaci 10 sekund stop and go (+20 s průjezd boxy). 

Na stůl sportovních komisařů se alfy romeo dostaly na základě podnětu technického delegáta FIA.

Podrobněji jsme už záležitost rozebírali v článku po závodě. Zjednodušeně řečeno jde o to, že mezi povolením spojky na volantu ze strany jezdce a „reakcí“ spojky nesmí podle pravidel uplynout žádný čas – připouští se jen malá časová odchylka 0,07 s.

V případě obou jezdců to trvalo déle – 0,2 a 0,3 s. Pravidlo existuje z dobrého důvodu. Jedná se v podstatě o kontrolu trakce, která jezdcům zejména na mokré trati pomůže v odpichu ze startovní pozice.

Diskvalifikace by byla lepší

Alfa Romeo tím porušila sportovní i technická pravidla. Za porušení technických pravidel obvykle následuje diskvalifikace, ale sportovní komisaři posoudili záležitost spíše jako „špatný start“, za který se dává právě stop and go nebo minimálně průjezd boxy.

Paradoxní je, že Alfě Romeo by se daleko více hodila diskvalifikace. Po započtení třicetisekundové penalizace klesli jezdci 12. a 13. místo, takže stejně nebodovali.

Pokud se bude postupovat striktně dle Mezinárodního sportovního řadu, nestačí si členové odvolacího soudu ani vypít kávu. V první fázi totiž musí posoudit, zda je odvolání Alfy Romeo vůbec možné. A ono možné zřejmě není.

Opět se jedná o téma, které bylo na stole po penalizaci Sebastiana Vettela v Kanadě. Podle sportovního řádu se proti některým penalizacím odvolat nelze. Mezi ně patří právě časové tresty, jako je průjezd boxy a stop and go. Odvolat se naopak lze proti diskvalifikaci, což vloni udělal Haas.

Alfa Romeo mohla jít cestou Ferrari a podat jen žádost o přezkoumání rozhodnutí. Neřešil by ho odvolací soud ale sportovní komisaři z Německa. V tomto případě by však musel tým předložit nové skutečnosti a ty nemá. Daty apod. argumentoval už v Německu. 

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Podle Hornera se musí Gasly vzpamatovat. Nemůžeme bojovat s Alfou Romeo a McLarenem

15:03 | George Russell testoval v Abú Dhabí s Mercedesem pneumatiky pro rok 2021. Během dvou dnů ujel 218 kol.
8. prosince | Plány Alonsa pro rok 2020: Dakar a Indy, pro rok 2021: zpět v F1 nebo WEC (hypercary). Martin Brundle spekuluje, že by se Alonso mohl do F1 vrátit s Renaultem.
6. prosince | Český esports závodník Martin Štefanko, který byl členem Haasu v F1 eSports, oznámil ukončení kariéry.
5. prosince | Britský premiér Boris Johnson v rámci předvolební kampaně navštívil továrnu Red Bullu. Vyzkoušel si výměnu pneumatik. Jak dlouho mu to trvalo, neuvedl. Red Bull to letos zvládl za 1,82 s. odkaz