FIA potvrdila dva úseky DRS pro závod v Austrálii

Po zkušenostech z loňského roku přidala Mezinárodní automobilová federace druhý úsek pro aktivaci zadního křídla na melbournském okruhu v Albert Parku.
FIA potvrdila dva úseky DRS pro závod v Austrálii

Loni FIA umožnila jezdcům sklopit zadní křídlo, a navýšit tak maximální rychlost vozu, hned za poslední zatáčkou (první zelená čára). Ale jak se v závodě ukázalo, jelikož je cílová rovinka v Melbourne relativně krátká, DRS k předjíždění moc nepomáhalo.

Pro letošní rok proto FIA přidala druhou zónu hned za úvodní šikanu, mezi druhou a třetí zatáčku (druhá zelená čára). Oba úseky DRS budou mít společné detekční místo 13 metrů před 14. zatáčkou (žlutá čára), ve kterém časomíra hlídá, jestli je rozdíl mezi dvěma vozy menší než jedna sekunda, protože pouze v takovém případě může druhý jezdec v pořadí křídlo použít.

Připomeňme, že DRS smějí jezdci používat během závodního víkendu kdykoliv, výše uvedená omezení platí pouze pro závod. Federace avizovala již loni, že po analýze prvních zkušeností aplikuje při vymezování podmínek pro použití DRS změny.

Další článek: Petrov: Jestli jsem platící pilot, tak Alonso také

18:20 | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.