FIA poodhalila podobu nových pravidel pro vrcholnou třídu WEC

Vrcholnou kategorií šampionátu FIA WEC je v současnosti třída LMP 1. To už ovšem nebude platit od sezóny 2020/2021, kdy pravděpodobně dojde k přejmenování vrcholné kategorie spolu se zavedením nových pravidel, která zatím budí zájem automobilek.
FIA poodhalila podobu nových pravidel pro vrcholnou třídu WEC

V současnosti působí ve třídě LMP 1 světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC jeden tovární a pět soukromých týmů. FIA chce ale do vrcholné třídy vytrvalostních závodů nalákat zpět automobilky, což je jeden z důvodů pro zavedení nových pravidel od sezóny 2020/2021.

LMP 1 v současné podobně by měla nahradit nová třída, pro kterou mnozí používají pracovní označení „GTP“. Tento název napovídá, že by mohlo dojít k designovému návratu do období roku 1999, kdy v Le Mans startovaly vozy kategorie LMGTP jako na příklad Mercedes-Benz CLR nebo Toyota GT-One.

Těsně před přelomem tisíciletí nesly tyto vozy specifické designové znaky daných automobilek. Takovéto podoby budoucích sportovních prototypů by chtěla FIA dosáhnout i nyní. Takto vypadající vozy by totiž byly z markentingového hlediska zajímavé pro tovární týmy. Vůz připomínající „běžnou“ produkci by totiž bezpochyby byl dobrou reklamou.

Jednání o nových pravidlech se účastní Toyota, Ford, Ferrari, McLaren a Aston Martin. Kdyby se například poslední jmenovaná britská automobilka rozhodla pro návrat mezi sportovní prototypy, mohla by při tvorbě nového vozu designově vycházet z konceptu Aston Martin Valkyrie, což by bylo nepochybně zajímavé…

Dalším z cílů FIA při této normotvorbě je pochopitelně i snížení nákladů, protože právě vynakládání astronomických finančních částek bylo jedním z faktorů, které vedly k exodu Audi a Porsche z LMP 1.

Na ve čtvrtek konaném koncilu světového motorsportu FIA na Filipínách zaznělo, že finanční náklady u nových pravidel by měly být čtvrtinové oproti současné finanční náročnosti třídy LMP 1. U nových vozů by mělo rovněž dojít i ke zjednodušení hybridních systémů.

Více detailů o nových pravidlech „GTP“ se dozvíme příští pátek, tedy den před startem letošního ročníku 24 hodin Le Mans.

Foto: Toyota Motorsport GmbH

Diskuze (4) Další článek: Verstappena unavují otázky na jeho nehody
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10