FIA poodhalila podobu nových pravidel pro vrcholnou třídu WEC

Vrcholnou kategorií šampionátu FIA WEC je v současnosti třída LMP 1. To už ovšem nebude platit od sezóny 2020/2021, kdy pravděpodobně dojde k přejmenování vrcholné kategorie spolu se zavedením nových pravidel, která zatím budí zájem automobilek.
FIA poodhalila podobu nových pravidel pro vrcholnou třídu WEC

V současnosti působí ve třídě LMP 1 světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC jeden tovární a pět soukromých týmů. FIA chce ale do vrcholné třídy vytrvalostních závodů nalákat zpět automobilky, což je jeden z důvodů pro zavedení nových pravidel od sezóny 2020/2021.

LMP 1 v současné podobně by měla nahradit nová třída, pro kterou mnozí používají pracovní označení „GTP“. Tento název napovídá, že by mohlo dojít k designovému návratu do období roku 1999, kdy v Le Mans startovaly vozy kategorie LMGTP jako na příklad Mercedes-Benz CLR nebo Toyota GT-One.

Těsně před přelomem tisíciletí nesly tyto vozy specifické designové znaky daných automobilek. Takovéto podoby budoucích sportovních prototypů by chtěla FIA dosáhnout i nyní. Takto vypadající vozy by totiž byly z markentingového hlediska zajímavé pro tovární týmy. Vůz připomínající „běžnou“ produkci by totiž bezpochyby byl dobrou reklamou.

Jednání o nových pravidlech se účastní Toyota, Ford, Ferrari, McLaren a Aston Martin. Kdyby se například poslední jmenovaná britská automobilka rozhodla pro návrat mezi sportovní prototypy, mohla by při tvorbě nového vozu designově vycházet z konceptu Aston Martin Valkyrie, což by bylo nepochybně zajímavé…

Dalším z cílů FIA při této normotvorbě je pochopitelně i snížení nákladů, protože právě vynakládání astronomických finančních částek bylo jedním z faktorů, které vedly k exodu Audi a Porsche z LMP 1.

Na ve čtvrtek konaném koncilu světového motorsportu FIA na Filipínách zaznělo, že finanční náklady u nových pravidel by měly být čtvrtinové oproti současné finanční náročnosti třídy LMP 1. U nových vozů by mělo rovněž dojít i ke zjednodušení hybridních systémů.

Více detailů o nových pravidlech „GTP“ se dozvíme příští pátek, tedy den před startem letošního ročníku 24 hodin Le Mans.

Foto: Toyota Motorsport GmbH

Diskuze (4) Další článek: Verstappena unavují otázky na jeho nehody
16:32 | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole