FIA plánuje zmrazit vývoj šestiválců v roce 2018

Stejně jako není možné vyvíjet současné osmiválce, bude nemožné vyvíjet i budoucí šestiválce. Ke zmrazenému vývoji se formule 1 dopracuje postupně.
FIA plánuje zmrazit vývoj šestiválců v roce 2018

Přeplňované šestiválcové motory o objemu 1,6 litru přijdou do formule 1 v příští sezóně a jejich vývoj bude v tu chvíli téměř úplně volný.

Od následujících let ale bude docházet k jeho postupnému omezování. Podle Auto Motor und Sport zavede FIA systém, který bodově ocení každou vývojovou úpravu motoru. Například úprava pístů bude stát víc bodů než změny olejového čerpadla.

V roce 2015 pak výrobci budou moci provést na svých agregátech úpravy v celkové hodnotě 32 bodů, o rok později budou omezeni 15 body a v sezóně 2017 jim zbyde jen 8 bodů, než nakonec dojde ke zmrazení vývoje v roce následujícím.

Tuto skutečnost reflektují výrobci ve svých smlouvách s týmy, například Mercedes si uvázal Force Indii a Williams na pět let. Je to z toho důvodu, aby stáje neměnily rychle dodavatele a nepřenášely mezi nimi know-how, dokud bude vývoj pohonných jednotek otevřený.

To svědčí o mimořádnosti přestupu McLarenu k Hondě po prvním roce šestiválců. Je zřejmé, že v zákulisí musela probíhat tvrdá jednání, i když McLaren prostě jen neprodloužil současnou smlouvu, která mu skončí příští rok.

Postupné tlumení vývoje motorů, které má samozřejmě za cíl úsporu nákladů, také vystavuje tlaku výrobce, kteří uvažují o vstupu či návratu do formule 1. Čím později přijdou, tím menší prostor budou mít na nápravu případných chyb a nedostatků ve vývoji.

Další článek: Vettel: Za pět let můžu být v jiném týmu nebo mimo formuli 1

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00