FIA objasnila pravidla týkající se vyjíždění mimo trať

Federace v Indii zavedla poněkud benevolentnější přístup, co se týče trestání jezdců za občasné vyjetí mimo trať. V kvalifikaci tyto prohřešky tolerovala a bude tak činit i v závodě, ovšem jen za určitých podmínek.
FIA objasnila pravidla týkající se vyjíždění mimo trať

Během odpoledního souboje s časem přistihly televizní kamery nejednoho jezdce všemi čtyřmi koly mimo trať, žádné tresty za tyto prohřešky ale uděleny nebyly. A nic na tom nezměnil ani fakt, že k nim došlo během měřených kol.  

Jak vysvětlili sami piloti, FIA se k tomuto kroku odhodlala proto, že zdejší okruh je charakteristický několika velmi nepřehlednými zatáčkami s výjezdy naslepo, které závodníkům ztěžují život. Orientace na trati tak pro ně není úplně nejjednodušší.   

“V kvalifikaci nám bylo povoleno využít, cokoliv jsme chtěli – bylo tomu tady tak v posledních třech letech. Jsou to moderní okruhy, kde se může jet hodně zeširoka. Jízda přes obrubníky a AstroTurf (umělé travnaté koberce) není žádná výhoda, jelikož to tam klouže,“ řekl Autosportu Romain Grosjean.

Ostatně, ani samotní jezdci nemají v úmyslu využívat únikových zón, neboť jízda mimo vyznačenou trať má navíc ještě několik dalších úskalí, jak vysvětlil Mark Webber. “Nechcete vyjíždět mimo trať, jelikož se vám na pneumatiky dostanou s****y.  Je to jako osina v p****i a také to ubližuje vašim zádům. Chceme zůstat na trati. V jednom kole jsem se dostal na trávu, v dalším průjezdu jsem byl na vnitřku trati, a získal jsem půlku desetiny.“

Na zkracování trati si ovšem budou muset piloti dávat pozor i nadále. “Na meetingu jezdců Charlie (Whiting) řekl, že je OK jet na výjezdech tak široko, jak chcete, ale není povoleno stříhat apexy,“ nechal se slyšet pilot Marussie.

Co se týče samotného zítřejšího klání, v něm už bude FIA přeci jen o něco přísnější. “Dokud tím nezískáte nějakou výhodu, tak je v závodě jízda zeširoka v pohodě. Když ale získáte pozici střihnutím šikany (například), dostanete penalizaci,“ objasnil Grosjean.

Další článek: GP Indie 2013 - sobota

23:03 | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
17:27 | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.
16:35 | Pérez předvolán před komisaře za incident s Magnsussenem ve druhém tréninku.
19. září | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10