FIA nic nenamítá ani proti speciálnímu režimu motoru Renault

Kromě F-průduchu Mercedesu a výfuků některých týmů se mezi technická témata dostalo také podezřelé nastavení motoru Renault u týmu Red Bull. Zajímal se o něj Mercedes.
FIA nic nenamítá ani proti speciálnímu režimu motoru Renault

Na začátku letošní sezóny se vrací diskuze o foukání difuzorů výfukovými plyny, a to opět ve dvou rovinách. V té první je tématem tvarování karoserií vozů, které směruje výfukové plyny od koncovek výfuků dolů směrem k podlaze. FIA však u žádného týmu porušení pravidel v této oblasti neshledala.

V druhé rovině jde stejně jako loni o speciální režimy motorů, které mají za úkol produkovat co největší množství výfukových plynů, aby byly přínosy pro aerodynamiku co největší. V této oblasti pojal Mercedes podezření, že něco nelegálního dělá Red Bull s motorem Renault. Podle zvuku agregátu odhadl, že ve voze RB8 dochází k vypínání většího množství válců, než povolují pravidla, a to právě za účelem zvýšení produkce plynů, ke které dochází v okamžiku vypínání.

"Mercedes nám předal audio analýzu," vysvětloval technický delegát FIA Charlie Whiting. "Je to poměrně komplexní záležitost, ale ve zkratce jde o to, že podle nich ta analýza ukazuje, že Red Bull vypíná víc než čtyři válce, což je zakázané."

"Ve skutečnosti není určeno, podle jakého vzorce byste měli válce vypínat, takže jich můžete vypnout kolik chcete a v jakém pořadí chcete (najednou však ne více než čtyři). My máme data (Red Bullu), ze kterých je jasně vidět, že je do čtyř válců vstřikováno palivo, dochází k zapalování a načasování je v pořádku, takže máme veškeré důvody se domnívat, že v nich dochází ke spalování."

"Navíc v tu chvíli není plyn otevřený o nic víc než obvykle, takže pokud dělají něco neobvyklého, tak při tom neotevírají plyn víc, což ty argumenty (Mercedesu) vyvrací. Co se nás týče, je to naprosto legální, protože nevypínají více než čtyři válce, což je to, o co v tomto sporu jde."

Další článek: Malajsijský výlet za exotikou

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00