FIA před pár dny překvapivě zmírnila podmínky pro získání superlicence. Okamžitě se začalo spekulovat, že to pomůže juniorovi Mercedesu.
Ještě nedávno musel mít jezdec kromě 40 bodů za pořadí v různých sériích věk 18 let a být držitelem řidičského průkazu. Poslední podmínka byla zrušena a ta, která souvisí s věkem, zmírněna.
Superlicenci je i nadále možné získat až od 18 let. FIA ale může podle nové podoby příslušné části Mezinárodního sportovního řádu udělit jezdci výjimku:
„Podle uvážení FIA může být jezdci, který v poslední době prokázal mimořádné schopnosti a vyspělost v soutěžích jednomístných formulových vozů, udělena superlicence ve věku 17 let.“
Logicky se nabízí, že pravidlo nahrává Antonellimu, i když jeho osmnácté narozeniny se blíží, takže krátce po letní přestávce už nebude výjimku potřebovat.
Někdo už dříve požádal pro Antonelliho o výjimku (zřejmě Williams). Nyní má tento postup „oporu v pravidlech“.
Podle Motorsport.com vyšlo najevo, že ačkoli podnětem ke změně pravidel byla původní žádost o výjimku pro italského mladíka, FIA se rozhodla, že věkový prvek je potřeba hlouběji posoudit, a to ve spolupráci s týmy F1.
Nějakou dobu trvalo, než změna prošla řídicí strukturou FIA. Z pracovní skupiny FIA pro superlicence putovala do bezpečnostní komise a nakonec musela být schválena Světovou radou motorsportu.
Čeká nás ještě pět závodů, ve kterých by Antonelli potřeboval výjimku. Poté už bude moci debutovat i bez ní, protože 25. srpna mu bude 18.
Je otázkou, co ho v letošní sezóně čeká. Pokud bude v příštím roce jezdit za Mercedes, nabízí se minimálně první páteční tréninky. Samozřejmě se spekuluje také o tom, že by mohl na závěr sezóny nahradit Sargeanta u Williamsu.
Podle Motorsport.com by mohla změna spíše pomoci Red Bullu. Ve F3 má Arvida Lindblada, kterému bude v srpnu 17. Samozřejmě není ve hře jeho debut v závodě F1, ale změna ohledně superlicence se týká také účasti v prvních trénincích.
Lindblada hodnotí Helmut Marko jako nejlepšího člena juniorského programu. Brit by si tak mohl v případě udělení výjimky už letos (nebo příští rok) vyzkoušet vůz F1 v prvním tréninku. Týmy musí dva tréninky věnovat mladým jezdcům.