Po pátečních trénincích v USA a Brazílii se testovat tzv. virtuální safety car jako reakce na Bianchiho nehodu v Japonsku. Jeho ostré nasazení ale přesný termín nemá.
„Nejsme si jistí. Testy byly velmi pozitivní, ale je třeba dalšího vývoje,“ řekl Autosportu mluvčí FIA na otázku, zda bude virtuální safety car spuštěn už na začátku příštího roku.
Jedním z hlavních problémů je pro jezdce vejít se do předepsaného času. Daný úsek by měl jezdec projet o 35 procent pomaleji než obvykle. Na volantu se mu ukazuje, jak je na tom vůči předepsanému času. Dodržet to ale není snadné.
V Brazílii proběhly některé úpravy. Jezdec se tak třeba dozví o zavedení nebo zrušený virtuálního safety caru deset sekund předem. Pracuje se také se zvukovými signály ve sluchátkách jezdce. Neustále sledování displeje na volantu totiž bezpečnost také zrovna nezlepšuje.
FIA současně s tím vyloučila, že by virtuální safety car někdy nahradil ten klasický safety car.