FIA nemá v plánu podívat se na kouř vycházející z garáže Ferrari

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se podle Charlieho Whitinga nechystá podívat na letošní vůz Ferrari SF71-H, který při nastartování vypouští velký bílý oblak kouře.
FIA nemá v plánu podívat se na kouř vycházející z garáže Ferrari

Už od letošních předsezónních testů formule 1 dochází k situaci, kdy pokaždé, co Ferrari nastartuje svůj vůz, se z garáže vyvalí velký oblak kouře.

Na ten si stěžuje také nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda. Tým z Brackley má přitom boxové stání hned vedle Ferrari.

„V naší garáži se dusíme pokaždé, když začnou. FIA by se na to měla podívat,“ řekl pro Auto Motor und Sport Lauda.

Whiting nicméně řekl, že i přes kouř testy ukázaly, že motor Ferrari nespotřebovává větší množství oleje, než je povoleno.

„Jsem si jistý, že to vyřeší,“ řekl Whiting.

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Problému se věnoval také komentátor televizní společnosti Sky Sports Ted Kravitz, který celou situaci vysvětlil.

„Odvzdušňovače jsou základem každé pohonné jednotky na každém voze, letos se na ně ale vztahují nová pravidla, podle kterých se to musí ventilovat ven a nemůže to být odvedeno zpět do motoru,“ vysvětluje Kravitz.

„To naznačuje, že toto týmy dříve dělaly a mohlo jim to zvyšovat výkon. Neobvyklé nicméně je, že vozy s motory Ferrari vypouští více oleje než vozy s motory Renault nebo Mercedes. Když jedou po trati nebo v boxové uličce, vychází z vozů Ferrari, Haas a Sauber jemná olejová mlha.

Je to ale něco jiného než spalování oleje, které je nyní omezeno na 1,8 litru na závod. To je olej, který se spotřebuje uvnitř spalovací komory. Ale tohle je jen použitý olej z motoru, a je ho hodně!“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Japonská mise: Jenson Button dobývá v Super GT „zemi vycházejícího slunce“

17:17 | Mattia Binotto věří, že Ferrari může letos ještě vyhrát.
8:55 | Haas bude po ukončení spolupráce s Rich Energy jezdit do konce roku se stejným zbarvením auta... jen nálepky Rich Energy zmizí.
13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10