FIA nemá v plánu podívat se na kouř vycházející z garáže Ferrari

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se podle Charlieho Whitinga nechystá podívat na letošní vůz Ferrari SF71-H, který při nastartování vypouští velký bílý oblak kouře.
FIA nemá v plánu podívat se na kouř vycházející z garáže Ferrari

Už od letošních předsezónních testů formule 1 dochází k situaci, kdy pokaždé, co Ferrari nastartuje svůj vůz, se z garáže vyvalí velký oblak kouře.

Na ten si stěžuje také nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda. Tým z Brackley má přitom boxové stání hned vedle Ferrari.

„V naší garáži se dusíme pokaždé, když začnou. FIA by se na to měla podívat,“ řekl pro Auto Motor und Sport Lauda.

Whiting nicméně řekl, že i přes kouř testy ukázaly, že motor Ferrari nespotřebovává větší množství oleje, než je povoleno.

„Jsem si jistý, že to vyřeší,“ řekl Whiting.

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Problému se věnoval také komentátor televizní společnosti Sky Sports Ted Kravitz, který celou situaci vysvětlil.

„Odvzdušňovače jsou základem každé pohonné jednotky na každém voze, letos se na ně ale vztahují nová pravidla, podle kterých se to musí ventilovat ven a nemůže to být odvedeno zpět do motoru,“ vysvětluje Kravitz.

„To naznačuje, že toto týmy dříve dělaly a mohlo jim to zvyšovat výkon. Neobvyklé nicméně je, že vozy s motory Ferrari vypouští více oleje než vozy s motory Renault nebo Mercedes. Když jedou po trati nebo v boxové uličce, vychází z vozů Ferrari, Haas a Sauber jemná olejová mlha.

Je to ale něco jiného než spalování oleje, které je nyní omezeno na 1,8 litru na závod. To je olej, který se spotřebuje uvnitř spalovací komory. Ale tohle je jen použitý olej z motoru, a je ho hodně!“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (30) Další článek: Japonská mise: Jenson Button dobývá v Super GT „zemi vycházejícího slunce“
11:20 | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.