FIA nemá v plánu podívat se na kouř vycházející z garáže Ferrari

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se podle Charlieho Whitinga nechystá podívat na letošní vůz Ferrari SF71-H, který při nastartování vypouští velký bílý oblak kouře.
FIA nemá v plánu podívat se na kouř vycházející z garáže Ferrari

Už od letošních předsezónních testů formule 1 dochází k situaci, kdy pokaždé, co Ferrari nastartuje svůj vůz, se z garáže vyvalí velký oblak kouře.

Na ten si stěžuje také nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda. Tým z Brackley má přitom boxové stání hned vedle Ferrari.

„V naší garáži se dusíme pokaždé, když začnou. FIA by se na to měla podívat,“ řekl pro Auto Motor und Sport Lauda.

Whiting nicméně řekl, že i přes kouř testy ukázaly, že motor Ferrari nespotřebovává větší množství oleje, než je povoleno.

„Jsem si jistý, že to vyřeší,“ řekl Whiting.

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Problému se věnoval také komentátor televizní společnosti Sky Sports Ted Kravitz, který celou situaci vysvětlil.

„Odvzdušňovače jsou základem každé pohonné jednotky na každém voze, letos se na ně ale vztahují nová pravidla, podle kterých se to musí ventilovat ven a nemůže to být odvedeno zpět do motoru,“ vysvětluje Kravitz.

„To naznačuje, že toto týmy dříve dělaly a mohlo jim to zvyšovat výkon. Neobvyklé nicméně je, že vozy s motory Ferrari vypouští více oleje než vozy s motory Renault nebo Mercedes. Když jedou po trati nebo v boxové uličce, vychází z vozů Ferrari, Haas a Sauber jemná olejová mlha.

Je to ale něco jiného než spalování oleje, které je nyní omezeno na 1,8 litru na závod. To je olej, který se spotřebuje uvnitř spalovací komory. Ale tohle je jen použitý olej z motoru, a je ho hodně!“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (30) Další článek: Japonská mise: Jenson Button dobývá v Super GT „zemi vycházejícího slunce“
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10