Podpořila tak používání KERS.
Světová rada motorsportu rozhodla o navýšení povinné minimální hmotnosti vozu v roce 2010 o 15 kg. V letošním roce musí vůz vážit s jezdcem minimálně 605 kg, v příští sezóně to bude 620 kg.
FIA se tak snaží podpořit využívání systémů na rekuperaci kinetické energie, s jejichž integrací do vozu mají týmy problémy zejména u těžších jezdců.
Při nasazení KERS do vozu se navýší jeho základní hmotnost, což ve svém důsledku znamená méně závaží, kterým se dorovnává hmotnost vozu na 605 kg a které jezdci využívají pro docílení optimálního rozložení hmotnosti.
Zřejmě nejlehčí KERS má v současnosti McLaren-Mercedes, podle Norberta Hauga váží celý systém méně než 25 kg. Největší problémy s eliminací negativních dopadů integrace KERS do vozu má Robert Kubica u BMW Sauberu.