FIA na videu ukázala efekt zvýšené ochrany helmy jezdce | Foto: Alfa Romeo

Foto: Alfa Romeo

FIA na videu ukázala efekt zvýšené ochrany helmy jezdce

Kromě zavedení svatozáře se v uplynulých letech zvyšovala také úroveň bezpečnosti helem. Výsledky práce velmi pěkně demonstruje nové video od FIA.

V roce 2009 zasáhla Felipeho Massu v kvalifikaci na Grand Prix Maďarska pružina z Barrichellova vozu a vážně ho zranila. FIA se snažila z nehody co nejvíce poučit a posílila helmy, zejména pak zylonovým pásem v horní části hledí.

Zřejmě poprvé pak nové opatření zafungovalo v posledním tréninku na GP Německa 2013, kde Maxe Chiltona zasáhl kamínek, který v zylonovém pásu zanechal nemalou stopu. 

Z novějších událostí pak můžeme zmínit Velkou cenu Ruska, kde kus karbonového úlomku zasáhl helmu Pierra Gaslyho.

Od roku 2019 už zylonový pás na helmě jezdce nenajdeme. FIA zavedla nový standard, který bezpečnost helem opět výrazně zvýšil. Zesílená ochrana je nyní integrována přímo do helmy, kvůli čemuž je hledí o 1 cm menší. 

FIA nyní ukázala, jak ochrana ze zylonu funguje. Na helmu vystřelila kovový pás při rychlosti 250 km/h. U helmy bez zylonu pás prošel skrz helmu. V případě helmy se zvýšenou ochranou ze zylonu se od helmy odrazil.

Doporučujeme

Články odjinud