FIA má problém! Grand Prix Austrálie za dveřmi a závod nemá kdo řídit

Laurent Mekies odchází z FIA a míří k Ferrari, ke kterému nastoupí v září. Už v Austrálii ale bude chybět a to dost citelně.
FIA má problém! Grand Prix Austrálie za dveřmi a závod nemá kdo řídit

Laurent Mekies měl u FIA pod palcem bezpečnost. Stál tak třeba za vývojem svatozáře. Pro FIA je to sice ztráta, ale bezpečnost jezdců v různých sériích jeho konec určitě neohrozí.

Mekies ale působil také jako zástupce ředitele závodu formule 1. V této pozici měl řadu specifických úkolů. Staral se třeba o předstartovní procedury, zahřívací kolo a úvodní kola závodu. Charlie Whiting závod odstartuje, poté se vrací ro ředitelství závodu, což je ta poněkud méně známá místnost na okruhu se spoustou monitorů, odkud se celý závod řídí. Mekies měl také na starosti povolání safety caru a vyvěšení červených vlajek.

Ferrari nedodrželo džentlmenskou dohodu, zlobí se Woking

Ferrari nedodrželo džentlmenskou dohodu, zlobí se Woking

FIA bude mít velký problém, aby za týden našla vhodného kandidáta, který Mekiese nahradí. Jsou k tomu potřeba specifické zkušenosti a znalosti.

Podle Autosportu je možné, že bude narychlo povolán zpět Herbie Blash, který na této pozici pracoval 20 let do konce roku 2016. 

Blash působí i nadále v motorsportu. Pracuje pro Yamahu a v sérii Porsche Supercup. Příští víkend má být na závodech superbiků v Thajsku, ale podle Autosportu by nakonec mohl být v Melbourne.

Alternativou je dočasné povolání zkušeného ředitele závodu z jiné série FIA.

Zástupce ředitele závodu Herbie Blash na konci sezóny končí

Zástupce ředitele závodu Herbie Blash na konci sezóny končí

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (26) Další článek: McLaren bude spolupracovat s výrobcem žabek
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10