FIA na konci loňského roku uvedla, že neplánuje měnit testy flexibility předních křídel. Teď si to ale rozmyslela.
Před měsícem vydal Motorsport.com rozhovor s Nikolasem Tombazisem, v němž šéf FIA pro monoposty uvedl, že federace neplánuje změny v testech flexibility předních křídel. „S tím, co jsme viděli, jsme celkem spokojeni,“ vysvětlil Tombazis pro Motorsport.com.
Flexibilita křídel byla vloni velkým tématem. Nešlo jen o „mini-DRS“ McLarenu ale také o ohebnost předních křídel.
Autoracer.it ale jako první přinesl informaci, že se FIA nakonec rozhodla pro zpřísnění testů. Další detaily přinesl web The Race.
FIA provedla aktualizaci technické směrnice TD18. Podrobnosti nejsou oficiálně známé, protože technické směrnice jsou neveřejný dokument.
FIA používá pro testování ohebnosti předních křídel závaží. V současné době se obě křídla nesmí ohnout o více než 15 milimetrů. Nově to má být podle webu The Race maximálně o 10 milimetrů.
Flexibilní křídla pomáhají týmům v zatáčkách, kde přináší lepší vyvážení – mohou odstranit nedotáčivost v pomalých zatáčkách a přetáčivost v těch rychlých.
Změna nebude okamžitá. Nová a přísnější pravidla vstoupí v platnost až od Velké ceny Španělska, která se letos jede 1. června.
„Na základě další analýzy, kterou provedlo oddělení FIA pro monoposty po skončení sezóny 2024, jsme se zavázali zajistit, aby flexibilita karoserie již nebyla sporným bodem pro sezónu 2025,“ uvádí FIA v prohlášení.
„V rámci tohoto úsilí zvýšíme rozsah testů zadního křídla od začátku sezony 2025 a dodatečné testy předního křídla zavedeme od GP Španělska.“
„Tento postupný přístup umožňuje týmům přizpůsobit se, aniž by musely zbytečně vyřazovat stávající komponenty. Cílem těchto úprav je dále zdokonalit naši schopnost sledovat a prosazovat předpisy o flexibilitě karoserie a zajistit rovné podmínky pro všechny účastníky, aby se podpořily spravedlivé a vzrušující závody.“