FIA letos jezdcům starty pořádně osladí

Jezdci to budou mít letos těžké nejen v zatáčkách ale také na startech. FIA jim chce starty ještě více ztížit.
FIA letos jezdcům starty pořádně osladí

FIA se už nějaký ten pátek snaží o to, aby byl start co nejvíce v rukou jezdce. Zatím jsme viděli omezení rádiové komunikace, zavedení pouze jednoho pádla spojky místo dvou apod.

Od letošní sezóny se podle Motorsport.com zavádí lineární řízení momentu. FIA o tom informovala týmy technickou směrnicí už během zimy, takže jezdci se na to mohou připravit.

Start byl dosud v podstatně v rukou inženýra. „Stačilo, abychom pádlo pustili někde mezi 10 a 80 %,“ uvedl Magnussen. „Nyní to bude zcela na nás.“ Centimetrový rozdíl může znamenat protočení kol nebo uvíznutí na místě. Kroutící moment bude v každé pozici pádla jiný.

„Nyní budeme v situaci, jako je tomu v normálním silničním autě,“ řekl Wehrlein. „Bod záběru budete muset najít jako jezdec úplně sám.“ 

Týmy by mohly chtít jezdcům situaci usnadnit konstrukcí volantu nebo pádla, ale směrnice myslí i na tohle. Mezi pádlem a jakoukoliv částí volantu musí být mezera minimálně 50 mm. Stanovený je i maximální limit pro pohyb pádla a to 80 mm.

Podle Wehrleina budou starty mnohem těžší a možná to bude někdy i o štěstí a smůle.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (21) Další článek: Massa se zastal Strolla, debutovat letos není snadné
14:40 | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10