FIA jednala s jezdci o souboji mezi Landem Norrisem a Maxem Verstappenem v Austinu.
Lando Norris dostal v Austinu pět sekund za to, že předjel Verstappena mimo trať. Reálně však byli mimo trať oba jezdci. Sportovní komisaři se řídili směrnicemi (Driving Standards Guidelines). Zjednodušeně řečeno byla 12. zatáčka Verstappenova, protože v apexu (na vrcholu zatáčky) byl vpředu. Verstappen se ani netajil tím, že v souboji tohle pravidlo využil.
„Pravidla jsou tak napsaná,“ řekl Verstappen. „Já pravidla nevytvářím. Jen se pravidly řídím, jak nejlépe umím. Prostě jen implementuji pravidla a hraji s nimi.“
O souboji a penalizaci pro Norrise se diskutovalo za zavřenými dveřmi na tradičním setkání jezdců s ředitelstvím závodu. FIA podle informací BBC uvedla, že přijde s revidovaným zněním směrnic a předloží je jezdcům ke schválení později v této sezóně.
Mnozí jezdci se domnívají, že je třeba změnit pravidlo a doplnit do něj výhradu, že pokud jezdec bránící svou pozici také vyjede mimo trať, měl by být potrestán určitou formou penalizace.
„Je tu jedno pravidlo, které je třeba změnit,“ řekl Pierre Gasly. „Je to to, že ten, kdo má přední nápravu na apexu jako první, má přednost.“
„Ale jakou pak máte v tu chvíli kontrolu nad vozem? Protože jinak nakonec dojde k situacím, kdy se můžete jen střemhlav vrhnout do zatáčky, aniž byste se jí věnovali, jen abyste se ujistili, že máte přední nápravu na apexu.“
„I když se vám nepodaří zatáčku projet, bude to vaše zatáčka. Pak si ale můžete vytvořit další problémy, které skončí tím, že všechna auta budou mimo závodní trať.“
Řešení (jedno z řešení) může mít nakonec i praktickou a asi ne překvapivou podobu. Podle Autosportu už FIA jedná s pořadatelem Grand Prix USA, aby do příštího roku instaloval do problematických zatáček štěrk.