FIA chystá další změny, které mají snížit přítlak současných vozů. Opatření souvisí s pneumatikami, které zůstávají třetí rok stejné.
Formule 1 letos využívá pneumatiky z roku 2019 a ponechá si je také v příštím roce. Aerodynamický vývoj ale pokračuje a pneumatiky by to nemusely vydržet. FIA proto zasáhne.
FIA už před delším časem avizovala změny v oblasti podlahy, o kterých jsme psali v samostatném článku. McLaren v pátek tuto verzi podlahy testoval v tréninku.
Po Silverstonu, kde došlo k několika defektům v závěru závodu, se federace rozhodla připravit další opatření.
„Článek 2.2 technických pravidel umožňuje FIA z bezpečnostních důvodů provést změny v krátké době,“ vysvětlil Nikolas Tombazis, kterého cituje RaceFans. „Je zřejmé, že o těchto změnách je třeba diskutovat s týmy, ale týmy o nich nehlasují, musí být jen schváleny Světovou radou.“
„Rozhodli jsme se pro příští rok provést další zásah do přítlaku aut. Cítíme, že přítlak se příliš zvýšil. V podstatě jsme týmům sdělili řadu možností, které byly zváženy, a také jsme spolupracovali s aerodynamiky pracujícími pro formuli 1.“
„Na základě toho a po připomínkách týmů jsme vybrali užší seznam věcí, což jsou tři různé relativně malé modifikace. O některých budeme příští týden jednat s týmy, abychom se ujistili, že znění nových pravidel je vhodné. Poté je předložíme Světové radě.“
Kvůli koronaviru došlo k odkladu zavedení nových pravidel, která mimo jiné přinesou nové 18palcové pneumatiky. Nabitý kalendář také omezuje možnosti testování upravených pneumatik. Na druhou stranu ale inženýři týmů nelení.
„Aerodynamická oddělení všech týmů formule 1 tvrdě pracují, aby bylo auto konkurenceschopnější a aby našli přítlak.“
Podle Tombazise jde vývoj aerodynamiky a pneumatik normálně ruku v ruce, ale letos to z výše uvedených důvodů nefunguje.
Tombazis řekl, že FIA má v úmyslu provést změny v oblasti podlahy, brzdových kanálků a na difuzorech.
„Domníváme se, že některé z těchto změn jsou přibližně na úrovni 4 a 5 % z celkového přítlaku auta. Už v květnu jsme provedli úpravy v oblasti podlahy, což je samozřejmě navíc. Celkově si myslím, že očekáváme asi 10 % snížení přítlaku. Týmy získají běžným vývojem (v sezóně, pozn. redakce) přibližně 4 až 5 % zpět.“