Týmy sice používají poloautomatické systémy, které by neměly rozsvítit zelené světlo, dokud nejsou mechanici hotoví, ale tyto systémy evidentně nejsou dokonalé.
„Myslím, že můžeme představit pár věcí, které můžeme zlepšit, abychom snížili pravděpodobnost chyb,“ řekl Whiting pro Motorsport.com.
Klíč bude ležet v úpravě současných „kontrolních systémů“. V případě nepovedeného pit stopu Ferrari šlo o to, že mechanik ani nesundal kolo, což ale systém vyhodnotil chybně tak, že už je s prací hotov.
Týmy budou zřejmě používat dva senzory. Jeden pro ověření správného točivého momentu pro utažení matice a další, který zkontroluje její pozici.
Bob Bell z Renaultu navrhl, aby byl automatický systém standardizován jako součást změn od roku 2021. FIA by pak mohla získat větší kontrolu nad bezpečností.
Charlie Whiting si ale nemyslí, že by to bylo nutné. „Nemyslím si, že bychom to měli standardizovat,“ řekl. „Musíme se ujistit, že neexistuje žádná možnost, aby ten chlap dal OK, dokud nebudou splněny tyto dvě podmínky.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson