FIA hájí vyjetí safety caru, kolize jezdců Force Indie ji vyděsila

FIA hájí vyjetí safety caru, kolize jezdců Force Indie ji vyděsila

Ve formuli 1 a v motorsportu obecně platí, že nevině vypadající incidenty mohou být někdy ve skutečnosti mnohem nebezpečnější, než se na první pohled zdálo.

Kolize mezi Pérezem a Oconem minimálně v televizních kamerách nevypadala až tak hrozivě. Došlo k poškození Oconova vozu a pneumatiky Péreze, ale žádné auto neletělo vzduchem ani se spektakulárně nerozbilo o zeď.

Opak je ale pravdou. Ocon příliš nepřeháněl, když po závodě říkal, že ho mohl Pérez zabít. 

Při diskusi o incidentech, při kterých je jezdec vytlačen mimo trať, se dost často používá argument „kdyby tam byla zeď“. Ocon ji po pravé straně tentokrát doopravdy měl. Jeho rychlost byla v té době okolo 270 km/h.

FIA kolize vyděsila

Lewis Hamilton i někteří další se divili, že na trať vyjel safety car. FIA ale své rozhodnutí brání.

Spa je velmi rychlým okruhem. Lewis Hamilton stanovil nový rekord, když kolo odjel s průměrnou rychlostí 245,8 km/h. Jedná se navíc o okruh, na kterém nenajdete příliš mnoho moderních únikových zón. 

FIA nechtěla riskovat, že si o úlomky někdo poškodí pneumatiku a následně bude například Eau Rouge v plné rychlosti bourat.

Na záběrech z nehody jste si možná povšimli, že část Oconova předního křídla odlétla.

Auto Motor und Sport nyní uveřejnil podrobnosti. Situace byla vážnější, než se v televizních záběrech zdálo. Křídlo totiž odlétlo směrem k tribunám a narazilo jen těsně do horního okraje třímetrového ochranného plotu. Poté spadlo zpět na trať. 

Nikdo si nechce ani představit, co by se stalo, kdyby křídlo dopadlo mezi diváky.

Uvidíme, zda nedojde do příštího roku k zavedení nějakých opatření.

Motorsport je i dnes stále nebezpečný...a nejen pro jezdce. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud