FIA financuje Todtovi kampaň, tvrdí Vatanen

Mosley zřejmě neponechává svého kandidáta napospas náhodě.
Klepněte pro větší obrázekAri Vatanen se opřel do svého soupeře v boji o křeslo prezidenta FIA Jeana Todta. FIA podle něj Todtovi poskytuje protekci.

„Jean létá se svou přítelkyní soukromým letadlem na náklady Nadace FIA po světě a výkonný ředitel nadace David Ward mu to ještě organizuje. Jednou je v Asii, jednou v Kanadě, pak zase v Buenos Aires. FIA v podstatě podporuje a financuje kampaň,“ řekl Vatanen.

Bývalému europoslanci se nezdá ani to, že se současný prezident Max Mosley veřejně přiklonil na stranu jednoho z kandidátů – tu Todtovu. Francouz při oznámení své kandidatury slíbil, že naváže na Mosleyho linii.

„I když je Jean Todt můj dobrý přítel, musím říct, že FIA není království, kde král předává svou moc následovníkovi. Je to špatně, když Jeana prezentují jako ‚královského syna‘,“ podotkl Fin.

Nového prezidenta si zvolí členové FIA v říjnu. Do té doby musí Vatanen objet co největší kus světa. „Zrovna jsem se vrátil ze Španělska, oba tamní kluby stojí při mně. Podporuje mě také (německý) ADAC, největší autoklub na světě, a prezident (amerického) AAA Bob Dalbernet,“ vyjmenoval. „Věrohodný kandidát ale za sebou potřebuje i Asii a Afriku. Protože když lidé vidí, že se blíží dlouho očekávaná změna, chtějí přispět,“ dodal.

Ve volbách se pravděpodobně střetnou dva světy. Jedni budou chtít, aby se FIA stala přístupnější a skoncovala s autoritativním stylem jednání, a druzí ve strachu z vlivu automobilek budou pro to, aby věci pokračovaly tak jako za Mosleyho.

Když se tyto dva proudy střetly naposledy vloni v červnu při hlasování o důvěře vůči prezidentovi, reformisté prohráli na celé čáře, přestože v jejich řadách byly nejvýznamnější kluby světa.

Vatanen se vymezuje jasně: „Zdůrazňuji ještě jednou: nejsem tu, abych si poléčil ego.“ Odmítá však, že by byl jen nastrčenou postavičkou automobilek. „Rozhodně nejsem žádná loutka FOTA, ani ji nezastupuji. Mám ale pochopení pro jejich podnikání,“ poznamenal.

„Co se týče bezpečnostních předpisů, crash testů či čehokoliv jiného, musí FIA zůstat naprosto nezávislá. Můžeme o tom diskutovat, ale musíme si zachovat nezávislost. Pokud jde o obchodní stránku, nezajistíme-li výrobcům rozumné a atraktivní podmínky, půjdou jinam,“ řekl Vatanen.
Diskuze (27) Další článek: Toro Rosso potvrdilo Jaimeho Alguersuariho v roli závodního pilota
14:15 | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
13:10 | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10