FIA: F1 by se bez Ferrari obešla

FIA a Ferrari už nejsou takoví přátelé jako v minulosti.

Šéf FIA Max Mosley dává sdružení týmů F1 (FOTA) neustále najevo, jak pro něj není důležité. Aniž by se obtěžoval respektovat řádné schvalovací procedury, prosadil si rozpočtové limity pro příští rok, čímž de facto vyhlásil soutěž dvou kategorií po vzoru Le Mans či GT.

Změny v pravidlech přitom ke schválení Světové radě předkládá Komise F1 na žádost Sportovní či Technické pracovní skupiny (Příloha 5 Sportovních pravidel). Na obou úrovních jsou zástupci týmů, jinými slovy, bez nich to nejde. Tedy... evidentně nějak jde, jak ukazuje poslední hlasování Světové rady.

Proti zavedení dobrovolných rozpočtových limitů se již postavily McLaren, Williams a hlavně Ferrari, které bije na poplach před možným kolapsem formule 1 a dalo najevo, že v takové "pro lidi nečitelné" soutěži být nemusí.

Ale šéf FIA Max Mosley neslyší. Prohlásil dokonce, že F1 se bez Ferrari obejde.

"Soutěž by to bez Ferrari zvládla," řekl Mosley pro Financial Times. "Bylo by ale hodně smutné o něj přijít."

Mosley argumentuje, že majitelé automobilek nebudou chápat tvrzení těch, kteří bojují za možnost utratit daleko více než 40 milionů liber.

"Proč chceme utratit 100 milionů, když můžeme jen 40? Budou se ptát," tvrdí Mosley.

Ferrari je ve formuli 1 od jejího samotného počátku a je to také nejpopulárnější tým v soutěži. Že se bez Ferrari neobejde, pochopil již Bernie Ecclestone, když zaplatil týmu extra peníze za to, že podepsal prodloužení Concordské dohody.

Finančně motivovat Ferrari se pokusily i konkurenční automobilky, když se snažily o vytvoření konkurenční soutěže Grand Prix Championship.

Přátelství Ferrari a FIA již není takové jako v nedávné minulosti pod vedením Jeana Todta. Naopak, obě strany si nebyly nikdy vzdálenější.

Diskuze (259) Další článek: Button: Rozpočtový strop potřebujeme
13:10 | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
8:17 | odkaz
8:14 | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10