FIA couvla. Reakční doby u zastávek v boxech nebudou | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

FIA couvla. Reakční doby u zastávek v boxech nebudou

FIA nedávno vydala technickou směrnici, kterou chtěla zpomalit zastávky v boxech. Nyní ale vydala upravenou verzi směrnice.

FIA chtěla od Maďarska zavést povinné reakční doby během zastávek v boxech.

V technické směrnici TD22A bylo uvedeno, že od závodu v Budapešti musí mít postupy týmů při zastávkách v boxech zabudovanou toleranci, která umožňuje lidskou reakci při signalizaci.

Mělo jít o 0,15 sekundy od zjištění, že jsou matice kol utaženy, do pokynu mechanikovi se zvedákem, aby vůz spustil, a 0,2 sekundy od spuštění zvedáku do okamžiku, kdy jezdec obdrží pokyn k opuštění stání.

Podle RaceFans však došlo po stížnostech týmů k úpravě. Revidovaná směrnice TD022B zmírňuje některé sporné oblasti omezení. Platit začne od Belgie. 

Upravená verze směrnice stanovuje, že pokud týmy používají senzory pro detekci upevnění kola, musí být systém schopen zabránit pokračování zastávky v boxech, pokud není matice kola dotažena. Rozhodnutí o pokračování zastávky v boxech musí učinit obsluha kola.

Stejně tak musí řídící systém zabránit tomu, aby obsluha signalizovala, že kolo bylo dotaženo před dokončením úkonu. Pokud je dán jakýkoli předčasný signál stisknutím tlačítka, musí obsluha tlačítko uvolnit a znovu stisknout až po utažení matice.

Směrnice se rovněž zabývá okamžikem, kdy je vůz spuštěn ze zvedáků a vypuštěn z boxového stání. Toleranci 0,2 s už v pokynech nenajdeme. FIA nyní týmům sdělila, že zatímco okamžité spuštění by nebylo považováno za bezpečné, typická prodleva alespoň 0,1 s by byla přípustná.

Týmy, které nepoužívají snímače upevnění kol, musí být schopny prokázat, že mechanici mohou zkontrolovat, zda bylo kolo dotaženo před vyjetím vozu z boxů. To lze provést pomocí vizuální indikace.

Doporučujeme

Články odjinud