Očekávání šéfa Red Bullu Racing Christiana Hornera, že si FIA posvítí na jeho počínání s mapami motoru, se velmi pravděpodobně naplní ještě tento týden.
FIA v Německu zjistila, že Red Bull začal používat jiné nastavení motoru, při kterém točivý moment neroste lineárně se sešlápnutím plynového pedálu. Technický delegát Jo Bauer měl za to, že tím dochází k porušení pravidel, ale stewardi jeho názor nepotvrdili.
Podle současného znění pravidel se totiž Red Bull proti ničemu neprovinil, i když dělá něco, co FIA nechce, aby týmy dělaly. V Milton Keynes a Viry-Châtillon prostě objevili mezeru v regulích a využili jí.
Podle Autosportu ale FIA rychle připravila upřesnění pravidel, které počínání Red Bullu s nastavením motoru zarazí. Stanoví přesně s přípustnou odchylkou (zřejmě 2 %), jaký průběh musí mít točivý moment ve vztahu k otáčkám motoru. A v platnost má vstoupit ještě před závodním víkendem v Maďarsku.
Pro Red Bull by to neměl být zásadní problém, protože by mu mělo stačit se vrátit k mapám motoru, které používal před Německem. Otázkou zůstává, kolik upraveným nastavením získal. Na jedné straně pomáhalo jezdcům s kontrolou prokluzu kol, na straně druhé zřejmě zvyšovalo množství výfukových plynů, které se pak dají využívat pro zvyšování přítlaku.