FIA chce v příštím roce na některých okruzích zmenšit DRS zóny

FIA chce v příštím roce na některých okruzích zmenšit DRS zóny

FIA po zavedení nových pravidel přezkoumá velikost DRS zón na některých tratích.

Vozy postavené podle nových pravidel se k sobě mohou více přiblížit. V letošní sezóně jsme viděli řadu předjížděcích manévrů. Pirelli to potvrzuje čísly. V sezóně 2021 bylo podle Pirelli ve 22 závodech zaznamenáno 599 předjetí. V roce 2022 se toto číslo zvýšilo na 785 předjetí, což je nárůst o 30 %.

Současně jsme ale také občas viděli, že na některých okruzích byl efekt DRS až příliš silný. 

„V některých závodech možná budeme muset DRS zóny skutečně zmenšit,“ řekl Nikolas Tombazis pro Autosport.

„Nechceme, aby předjíždění bylo, jak říkáme, neodvratitelné nebo snadné. Stále to musí být boj.“

„Pokud vidíte, jak se auto blíží a pak projede a zmizí, tak je to vlastně horší než být vzadu a bojovat. Je potřeba najít správnou rovnováhu.“

Experimenty s DRS

Připomeňme, že Světová rada motorsportu nedávno schválila snahu F1 s DRS trochu experimentovat. V šesti sprintech se vyzkouší upravená pravidla. Normálně může jezdec využít DRS až od třetího kola po startu nebo analogicky po restartu závodu. Nyní to bude ve sprintu už o kolo dříve – tedy po startu sprintu ve druhém kole. Pokud se experiment osvědčí, mohl by v roce 2024 fungovat v každém závodě. 

Je ale samozřejmě otázkou, co přinese. Po startu / restartu jsou rozestupy malé, takže DRS bude moci aktivovat většina jezdců a efekt může být malý.

Doporučujeme

Články odjinud