FIA chce standardizovat převodovky, vypsala už tendr

strega  |  20. 02. 2019 02:01

Nevidím v tomto nápadu nic mimořádného a v zásadě ani nového. V dobách tzv. třílitrové formule, o kterých se dnes mluví jako o zlaté éře byl pohon daný zcela jednoznačně. Motor Cosworth a pětikvalt Hewland. Tuto hegemonii zpočátku narušovaly pouze sporadicky úspěšné konstrukce BRM a Matry a ve třílitrech jen chvíli ještě Honda. Jedinou jinou konkurenceschopnou technologii mělo jen Ferrari a to až ve druhé polovině této éry před příchodem turba. I přes tuto jasnou uniformitu se už tenkrát hovořilo o tom, že je F1 drahá, zvláště po nástupu kompozitních materiálů potřebných na výrobu šasi. Současná F1 jednoznačně nezvládla technologický vstup do 21.století a stala se přežívajícím dinosaurem, který dožije a vymře.

frantin  |  19. 02. 2019 17:54

Vypadá to, že FIA se snaží o další unifikaci, jako to udělala s formulí E, už vidím, jak Mercedes montuje do formule převodovku Ferrari, nebo naopak Ferrari si montuje převodovku od Mercedesu. Osobně si myslím, že to není dobrá cesta a může vést až k tomu, že některé týmy třeba i opustí šampionát, protože s vybraným dodavatelem nebudou souhlasit. Především část týmů si léta vyvijí své komponenty, někteří je pak používají i do cestovních vozů. Tohle je asi tenký led od FIA.

pejdaa  |  19. 02. 2019 15:46

Jedno z DNA samotné F1 je samostatný vývoj komponent. Pokud si to tým dokáže vyrobit sám, tak nevidím důvod mu tuto možnost odebrat. A že jsou v poli týmy, které toto neumí nebo nechtějí a musí komponenty nakupovat, přeci neznamená, že toto musí dělat všichni..

Aha, tak v rámci zjednodušení si budou muset někteří pořizovat vybavení... To už je jak od Evropské Komise

Tony70  |  19. 02. 2019 15:44

Být tebou, tak pomlčím ... Pseudo Alfa Romeo a hafo komponentů Ferrari!

Proč bych měl mlčet mě se o tak líbí Já s tím souhlasím, ať se stáje zařizují dle své vůle a výběru. Evropský socialismus kdy se vše unifikuje a přizpůsobuje nejslabším článkům závodění spolehlivě zničí.

Rover78  |  19. 02. 2019 13:13

To je ale pěkná hovadina, počet zubů se počítá na průběh kroutícího momentu, a ten má každej motor drobet jinej..... To zas bude vyhovovat jenom jednomu motorářovi, a já čucham podvod, další.... 😁

Loqenc  |  19. 02. 2019 17:17

Není problém to udělat tak, že počet zubů bude volitelný.

Rover78  |  19. 02. 2019 17:37

To se ale vymyká definici "nařízený standart"......

jurgenb  |  19. 02. 2019 12:20

Toto je jen důsledek fňukání Renaultu a McL ohledně stropů. Fakt díííky. Za chvíli tam budeme mít i standardizované trenky u pilotů.

sympaťák  |  19. 02. 2019 12:02

Já bych to zadal Hondě. Japonci mají cit pro vývoj. Motory našlapala v rekordním čase.

Rover78  |  19. 02. 2019 13:16

Že jo? Na tomhle dělaj dva roky, sice se ještě někomu zdá že drobet vybruje, ale na tu dobu co to dělaj to vůbec neni špatný..... 😁

Ferda.  |  19. 02. 2019 11:56

Je mi to celkem jedno, ale co má do toho kecat FIA? Dyť je to pouze dozorčí orgán.

Smokie  |  19. 02. 2019 15:01

A to odkedy? FIA drzi v ruke pravidla.

Ferda.  |  19. 02. 2019 19:13

FIA drží v ruce dodržování pravidel. Alespoň tak tomu bylo když se FIA zakládala.


1 2