Mezinárodní automobilová federace chce od příštího roku monitorovat tlak pneumatik online v průběhu celého víkendu.
Určitě si pamatujete na dvě aféry, které se odehrály v Belgii a v Itálii. Ve Spa došlo ke dvěma defektům pneumatik na vozech Rosberga a Vettela. Pirelli poté zpřísnilo hranice minimálních tlaků v pneumatikách.
V Monze ale byli oba jezdci Mercedesu vyšetřování s podezřením, že tato nařízení jejich mechanici nedodrželi. Jak se později ukázalo, jednalo se o chybu při měření. Muselo být upřesněno, kdy se bude tlak vlastně měřit, protože se jedná o veličinu, která se mění spolu s měnící se teplotou pneumatiky.
S tím se ale FIA nechce smířit. Pro týmy zde existuje prostor, jak by mohli nařízení obcházet v honbě za lepším výkonem. Přestože se zatím žádné podezření neobjevilo, FIA to chce řešit zavedením systému, který by tlak pneumatik měřil neustále – v průběhu celého závodu apod.
Podle Motorsport.com má být řešení testováno už na konci této sezóny a plně nasazeno příští rok. Pirelli s krokem FIA souhlasí.
„Myslím, že je to obrovská iniciativa,“ řekl Paul Hembery. „Je to něco, pro co bychom měli najít řešení napříč mnoha kategoriemi motorsportu.“
Foto: Getty Images / Lars Baron