Letošní sezóna inspirovala Mezinárodní automobilovou federaci k několika změnám a další by měly přijít. Nedostatky pravidel ukázaly zejména přerušené závody v Monaku a Kanadě.
K pozastavení závodu nedochází každý rok, ale letos ho formule 1 zažila už dvakrát. A v obou případech se objevily názory, že by bylo vhodné uvažovat o změnách pravidel.
"Myslím, že jsme se z přerušení závodu letos naučili dvě věci," potvrdil technický delegát FIA Charlie Whiting. "Jedna z nich je, že potřebujeme projednat s týmy, zda by měly být během přerušení povoleny práce na voze a přezouvání."
"A také, i když bych si to býval nikdy nemyslel, bychom asi měli uvažovat o stanovení maximální délky trvání (přerušeného) závodu. Probereme to s týmy."
Závod v Kanadě totiž trval s počasím vynucenou přestávkou déle než čtyři hodiny, což některým divákům přišlo neúnosné. Přineslo to také komplikace televizním stanicím.
Další oblastí, na kterou se chce FIA zaměřit, jsou výjezdy safety caru. Má v plánu změnit pravidla tak, aby se monoposty mohly seřadit za zpomalovacím vozem podle aktuálního pořadí, jako tomu bylo v minulosti. V současnosti zůstávají mezi spolu bojujícími jezdci vozy o kolo zpět, což ubírá na dramatičnosti restartům.
"Máme to na programu," potvrdil Whiting. "Jak jistě víte, pokusili jsme se o to už v minulosti, ale tenkrát ta procedura byla poněkud komplikovaná. Myslím, že existují jednodušší způsoby, jak to realizovat. Pár jsme jich probrali, ale nedokázali jsme se na ničem shodnout. Souhlasím, že by tam při restartu neměla být auta o kolo zpět, protože ředí startovní pole."