FIA chce detailní data o ERS. Má podezření, že někdo podvádí?  | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

FIA chce detailní data o ERS. Má podezření, že někdo podvádí?

FIA chce do pátku od všech výrobců podrobné informace o jejich systémech rekuperace energie.

Všichni netrpělivě očekávají technickou směrnici, která by měla patrně už od Belgie zakázat využívání kvalifikačních režimů. Týmy tak budou muset v kvalifikaci i závodě jezdit se stejným režimem motoru. 

FIA zdůvodňuje své plány tím, že u složitých pohonných jednotek je stále obtížnější dokázat, zda někdo podvádí. Jeden režim motorů má FIA usnadnit práci. 

Podle Auto Motor und Sport jedna technický směrnice vyšla už 4. srpna. Všichni výrobci byli požádáni, aby poskytli podrobnosti o svých systémech ERS. Dodat je mají do tohoto pátku.

Samotná technická směrnice se týká především pomocných obvodů systémů pro rekuperaci energie. Text a požadavky FIA jsou natolik podrobné, že se nabízí otázka, zda federace nemá podezření, že některý z výrobců obchází pravidla.

Ještě máme v živé paměti kauzu Ferrari, kdy FIA zjistila, že u loňské pohonné jednotkou Ferrari nebylo úplně vše v souladu s pravidly. FIA a Ferrari následně uzavřely tajnou dohodu. Vzhledem k tomu, že je skutečně zcela tajná, nevíme, v čem byl u Ferrari problém. Víme ale to, že se porušování pravidel u složitých pohonných jednotek špatně prokazuje a že u Ferrari šlo patrně o hraní si s průtokem paliva. Od letošní sezóny hlídají průtok paliva už dva senzory.

V novém podezření FIA může jít o podobný princip. Jen místo benzínu teče nepovolené množství energie.

V technické směrnici se píše: „Jakékoliv opatření nebo systémy, které mají úmyslně měnit měření stejnosměrného elektrického proudu pro kontrolu pravidel, budou považovány za závažné porušení pravidel.“

Může tedy existovat podezření, že někdo dodává prostřednictvím MGU-K do systému více energie, než je povolených 163 koní.

Doporučujeme

Články odjinud