FIA chce detailní data o ERS. Má podezření, že někdo podvádí?

FIA chce do pátku od všech výrobců podrobné informace o jejich systémech rekuperace energie.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
FIA chce detailní data o ERS. Má podezření, že někdo podvádí?  | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Všichni netrpělivě očekávají technickou směrnici, která by měla patrně už od Belgie zakázat využívání kvalifikačních režimů. Týmy tak budou muset v kvalifikaci i závodě jezdit se stejným režimem motoru. 

FIA zdůvodňuje své plány tím, že u složitých pohonných jednotek je stále obtížnější dokázat, zda někdo podvádí. Jeden režim motorů má FIA usnadnit práci. 

Čeká jezdce poslední párty? Od Belgie chce FIA zakázat kvalifikační režimy

Čeká jezdce poslední párty? Od Belgie chce FIA zakázat kvalifikační režimy

Podle Auto Motor und Sport jedna technický směrnice vyšla už 4. srpna. Všichni výrobci byli požádáni, aby poskytli podrobnosti o svých systémech ERS. Dodat je mají do tohoto pátku.

Samotná technická směrnice se týká především pomocných obvodů systémů pro rekuperaci energie. Text a požadavky FIA jsou natolik podrobné, že se nabízí otázka, zda federace nemá podezření, že některý z výrobců obchází pravidla.

Todt by rád uveřejnil podrobnosti o dohodě s Ferrari. Proti bylo Maranello

Todt by rád uveřejnil podrobnosti o dohodě s Ferrari. Proti bylo Maranello

Ještě máme v živé paměti kauzu Ferrari, kdy FIA zjistila, že u loňské pohonné jednotkou Ferrari nebylo úplně vše v souladu s pravidly. FIA a Ferrari následně uzavřely tajnou dohodu. Vzhledem k tomu, že je skutečně zcela tajná, nevíme, v čem byl u Ferrari problém. Víme ale to, že se porušování pravidel u složitých pohonných jednotek špatně prokazuje a že u Ferrari šlo patrně o hraní si s průtokem paliva. Od letošní sezóny hlídají průtok paliva už dva senzory.

V novém podezření FIA může jít o podobný princip. Jen místo benzínu teče nepovolené množství energie.

V technické směrnici se píše: „Jakékoliv opatření nebo systémy, které mají úmyslně měnit měření stejnosměrného elektrického proudu pro kontrolu pravidel, budou považovány za závažné porušení pravidel.“

Může tedy existovat podezření, že někdo dodává prostřednictvím MGU-K do systému více energie, než je povolených 163 koní.

Další článek: Všech 10 týmů souhlasí s Concordskou dohodu, potvrdila FIA

15:08 | Haas potvrdil, že Mazepin bude jezdit s číslem 9. Původně chtěl jezdit s číslem 99, ale to má Giovinazzi. Číslo 9 měl Ericsson, ale vzhledem k tomu, že je (bude) dva roky mimo F1, tak se číslo uvolní...
15:04 | Podle španělských médií dostal Alonso zelenou pro účast v testu mladíků po Abú Dhabí. Do testů by prý měly být nakonec nasazeny dvě auta od každého týmu, takže uvidíme i Buemiho, Kubicu, Ferrari zřejmě nasadí Sainze. Zatím to nebylo potvrzeno.
13:33 | Mick Schumacher se s Haasem zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí a také testů po závodě.
9:40 | Jezdecké sestavy pro GP Sachíru: Haas: Pietro Fittipaldi, Kevin Magnussen Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas Williams: Jack Aitken, Nicholas Latifi

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10