FIA chce detailní data o ERS. Má podezření, že někdo podvádí?

FIA chce do pátku od všech výrobců podrobné informace o jejich systémech rekuperace energie.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
FIA chce detailní data o ERS. Má podezření, že někdo podvádí?  | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Všichni netrpělivě očekávají technickou směrnici, která by měla patrně už od Belgie zakázat využívání kvalifikačních režimů. Týmy tak budou muset v kvalifikaci i závodě jezdit se stejným režimem motoru. 

FIA zdůvodňuje své plány tím, že u složitých pohonných jednotek je stále obtížnější dokázat, zda někdo podvádí. Jeden režim motorů má FIA usnadnit práci. 

Čeká jezdce poslední párty? Od Belgie chce FIA zakázat kvalifikační režimy

Čeká jezdce poslední párty? Od Belgie chce FIA zakázat kvalifikační režimy

Podle Auto Motor und Sport jedna technický směrnice vyšla už 4. srpna. Všichni výrobci byli požádáni, aby poskytli podrobnosti o svých systémech ERS. Dodat je mají do tohoto pátku.

Samotná technická směrnice se týká především pomocných obvodů systémů pro rekuperaci energie. Text a požadavky FIA jsou natolik podrobné, že se nabízí otázka, zda federace nemá podezření, že některý z výrobců obchází pravidla.

Todt by rád uveřejnil podrobnosti o dohodě s Ferrari. Proti bylo Maranello

Todt by rád uveřejnil podrobnosti o dohodě s Ferrari. Proti bylo Maranello

Ještě máme v živé paměti kauzu Ferrari, kdy FIA zjistila, že u loňské pohonné jednotkou Ferrari nebylo úplně vše v souladu s pravidly. FIA a Ferrari následně uzavřely tajnou dohodu. Vzhledem k tomu, že je skutečně zcela tajná, nevíme, v čem byl u Ferrari problém. Víme ale to, že se porušování pravidel u složitých pohonných jednotek špatně prokazuje a že u Ferrari šlo patrně o hraní si s průtokem paliva. Od letošní sezóny hlídají průtok paliva už dva senzory.

V novém podezření FIA může jít o podobný princip. Jen místo benzínu teče nepovolené množství energie.

V technické směrnici se píše: „Jakékoliv opatření nebo systémy, které mají úmyslně měnit měření stejnosměrného elektrického proudu pro kontrolu pravidel, budou považovány za závažné porušení pravidel.“

Může tedy existovat podezření, že někdo dodává prostřednictvím MGU-K do systému více energie, než je povolených 163 koní.

Další článek: Všech 10 týmů souhlasí s Concordskou dohodu, potvrdila FIA

9:41 | Kromě společnosti Uralkali přichází k Haasu také německá telekomunikační firma 1&1.
2. března | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
2. března | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
2. března | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz