FIA v Austrálii získala poprvé údaje z kamery, která podrobným způsobem monitoruje průběh nehody. Chce ale více.
FIA zavedla speciální kameru, která velkou rychlostí 100 snímků za sekundu pořizuje záběry hlavy jezdce. Cílem je získat informace o tom, co se s hlavou jezdce děje během nehody. Údaje pak mohou pomoci zlepšit bezpečnost.
První využití našla kamera hned v Austrálii během velké nehody Fernanda Alonsa.
Podle záběrů pak FIA zjistila, že Alonsova helma měla během nehody dvakrát kontakt s levou části opěrky hlavy. Odpovídá to i dvěma vrcholům přetížení, které změřil akcelerometr v uchu Alonsa.
Laurent Mekies z Global Institute for Motor Sport pro Autosport potvrdil, že FIA bude chtít více dat. Měřit by se měla nově také biometrická data jako srdeční frekvence jezdce, tělesné teplo a dokonce úroveň potu. První podobná měření by mohla být vyzkoušena už letos.
Do budoucna se počítá také s dalšími kamerami.
Foto: Getty Images / Robert Cianflone