FIA by mohla změnit způsob, jakým se seřadí penalizováni jezdci

V Rusku jsme zažili poměrně neobvyklou situaci. Do poslední části kvalifikace se dostaly všechny vozy, které v prostřední části vyjely na trať.
FIA by mohla změnit způsob, jakým se seřadí penalizováni jezdci

Na jednu stranu je otázka, zda je nutné kvůli zkušenosti s jedním víkendem měnit pravidla.

Na druhou stranu není současný model příliš povedený a ochuzuje fanouška o kvalifikační boje (i když tak trochu falešné, když jezdec stejně klesne na startu o mnoho pozic).

Pokud jezdec nasadí komponenty, které znamenají penalizaci větší, než je 15 míst, startuje automaticky z konce pole. Tato letošní novinka měla celý proces zjednodušit.

Problém nastane v okamžiku, kdy je těchto jezdců více. V takovém případě nerozhoduje počet penalizací, ale čas, v jakém byly komponenty nasazeny.

Pokud jsou komponenty nasazeny už před prvním tréninkem, tak se jezdci seřadí podle pořadí, v jakém vyjeli v prvním tréninku na trať. Z tohoto důvodu jsme už dlouho před začátkem prvního ruského tréninku viděli na konci pit lane velký vláček jezdců Red Bullu a Norrise (v Alonsově autě).

FIA zvažuje změnu

V prostřední části kvalifikace pak sice jezdci s penalizacemi vyjeli, dostali se do Q2, ale pak už zůstali v boxech.

V návaznosti na to nevyjeli ani jezdci Renaultu, kteří chtěli mít volnou ruku při výběru pneumatik.

Charlie Whiting pro Motorsport.com potvrdil, že FIA zvažuje změnu. Pokud by obří penalizace dostalo například pět jezdců, byli by tak jako nyní odsunuti na konec startovního pole. Tam by se však seřadili podle časů (pořadí) z kvalifikace. Týmy by to mělo povzbudit k větší aktivitě.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Diskuze (15) Další článek: Video: Jak Max Verstappen v Rusku oslavoval narozeniny
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.