FIA by mohla změnit způsob, jakým se seřadí penalizováni jezdci

V Rusku jsme zažili poměrně neobvyklou situaci. Do poslední části kvalifikace se dostaly všechny vozy, které v prostřední části vyjely na trať.
FIA by mohla změnit způsob, jakým se seřadí penalizováni jezdci

Na jednu stranu je otázka, zda je nutné kvůli zkušenosti s jedním víkendem měnit pravidla.

Na druhou stranu není současný model příliš povedený a ochuzuje fanouška o kvalifikační boje (i když tak trochu falešné, když jezdec stejně klesne na startu o mnoho pozic).

Pokud jezdec nasadí komponenty, které znamenají penalizaci větší, než je 15 míst, startuje automaticky z konce pole. Tato letošní novinka měla celý proces zjednodušit.

Problém nastane v okamžiku, kdy je těchto jezdců více. V takovém případě nerozhoduje počet penalizací, ale čas, v jakém byly komponenty nasazeny.

Pokud jsou komponenty nasazeny už před prvním tréninkem, tak se jezdci seřadí podle pořadí, v jakém vyjeli v prvním tréninku na trať. Z tohoto důvodu jsme už dlouho před začátkem prvního ruského tréninku viděli na konci pit lane velký vláček jezdců Red Bullu a Norrise (v Alonsově autě).

FIA zvažuje změnu

V prostřední části kvalifikace pak sice jezdci s penalizacemi vyjeli, dostali se do Q2, ale pak už zůstali v boxech.

V návaznosti na to nevyjeli ani jezdci Renaultu, kteří chtěli mít volnou ruku při výběru pneumatik.

Charlie Whiting pro Motorsport.com potvrdil, že FIA zvažuje změnu. Pokud by obří penalizace dostalo například pět jezdců, byli by tak jako nyní odsunuti na konec startovního pole. Tam by se však seřadili podle časů (pořadí) z kvalifikace. Týmy by to mělo povzbudit k větší aktivitě.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Video: Jak Max Verstappen v Rusku oslavoval narozeniny

17:17 | Mattia Binotto věří, že Ferrari může letos ještě vyhrát.
8:55 | Haas bude po ukončení spolupráce s Rich Energy jezdit do konce roku se stejným zbarvením auta... jen nálepky Rich Energy zmizí.
13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10